آسیب 5 تا 70 درصدی زلزله به 40 روستای میانه

به گزارش مجله یک کامپیوتر، نماینده مردم میانه در مجلس گفت: زلزله در مناطق میانه و سراب تخریبات و تلفاتی را به دنبال داشته است به طوریکه 40 روستای شهرستان میانه دچار تخریب 5 تا 70 درصد شده است.

آسیب 5 تا 70 درصدی زلزله به 40 روستای میانه

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، یعقوب شیویاری اظهار کرد: از لحظه اعلام زلزله در منطقه میانه به منطقه و کانون زلزله آمدیم و الحمدالله الان وضعیت آرام بوده و مردم زلزله زده اسکان موقت دارند.

وی با بیان اینکه از صبح دیروز عملیات آواربرداری صورت گرفته است، گفت: زلزله در مناطق میانه و سراب تخریبات و تلفاتی را به دنبال داشته است به طوریکه 40 روستای شهرستان میانه دچار تخریب 5 تا 70 درصد شده است و البته بعضی از ساختمان ها در روستاها نیز با تخریب 100درصد روبه رو است.

نماینده مردم میانه در مجلس ادامه داد: طبق آخرین اطلاعات به دست آمده تاکنون 5 نفر در اثر زلزله جان خود را از دست داده و 150 نفر مصدوم شده است.

وی اعلام نمود: یکی از مصدومان حالت وخیم داشت که برای درمان به تبریز منتقل شده است.

شیویاری با اشاره به ثبت 150 پس لرزه تا ساعت 18 امروز، شرح داد: از فردا عملیات آواربرداری به صورت جدی انجام خواهد گرفت و از همه مردم درخواست داریم تا آرامش خود را حفظ نمایند.

وی با بیان اینکه مردم نگران اموال و احشام تلف شده خود هستند، توضیح داد: جلسات متعددی با استاندار، وزیر صمت و مدیران کل مربوطه داشتیم که نتایج آن با آنالیز به اجرا درخواهد آمد.

نماینده مردم میانه متذکر شد: احتمالا مردم منطقه به خاطر اسکان موقت و توزیع اقلام و چادر نارضایتی جزئی خواهند داشت که حتما حل خواهیم کرد.

وی ابراز کرد: با توجه به اینکه زلزله 5/9 ریشتر بود ولی خدا را شاکر هستیم که تلفات آنچنانی نداشت ولی این زنگ خطری برای ما بود تا به بهبود و مقاوم سازی مساکن روستایی توجه ویژه ای گردد که از فردا مسوولان بنیاد مسکن در این خصوص دست به کار خواهند شد.

شیویاری ادامه داد: قطعاً هیات دولت تصمیمات جدی در مورد اعطای وام های بلند مدت و کم بهره خواهد داشت زیرا میانه یک منطقه کاملا کوهستانی بوده و این روستاهای آسیب دیده نیز در دامنه کوه بزقوش قرار دارند و با توجه به رسیدن فصل سرما، مردم از لحاظ اسکان دائم با مسائل جدی روبرو هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 دی 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 17270

به "آسیب 5 تا 70 درصدی زلزله به 40 روستای میانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسیب 5 تا 70 درصدی زلزله به 40 روستای میانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید