آماده باش در مشهد؛ سوله های کرونا برپا شدند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تمامی 14 پایگاه بحران مشهد برای پذیرایی بیماران کرونایی آماده شدند.

آماده باش در مشهد؛ سوله های کرونا برپا شدند

به گزارش خبرنگاران، وحید اکلملی رییس گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری مشهد در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه تمامی 14 پایگاه بحران شهرداری مشهد آماده خدمت رسانی هستند، اظهار کرد: تمامی پایگاه های بحران تخلیه شده و عملیات گندزدایی آن ها اجرا شده است. این سوله ها آمادگی لازم جهت استقرار تجهیزات پزشکی و بیمارستانی توسط دانشگاه علوم پزشکی را دارند.

  • روحانی: 70 درصد مردم کرونا خواهند گرفت | همانطور که در آلمان و انگلیس گفته اند

وی با اشاره به اینکه در گذشته تنها 5 پایگاه مجهز به برق اضطراری و دیزل بودند بیان نمود: با تدابیر اجرا شده، 17 دیزل ژنراتور جهت تجهیز پایگاه ها به برق اضطراری خریداری شده است.

رییس گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری مشهد افزود: از 17 دیزل خریداری شده، 5 دیزل ثابت در 5 پایگاه اولویت دار تجهیز و راه اندازی شد. به دلیل ایجاد آمادگی لازم در مقابله با بحران ها و پوشش کل سطح شهر 12 دیزل پرتابل خریداری گشت تا در سطح پایگاه های بحران مشهد توزیع شوند.

اکلملی با بیان اینکه امکان ارسال این 12 دیزل پرتابل در شرایط بحرانی فعلی، به تمام نقاط شهر در اسرع وقت وجود دارد، بیان نمود: پنج عدد از دیزل ها، پرتابل چرخ دار هستند. الباقی هفت دیزل پرتابل کانوپی سیار و قابل حمل هستند که برای شرایط مختلف تهیه شده اند تا آمادگی لازم وجود داشته باشد. تمامی 17 دیزل وارد شهر مشهد شده اند.

وی با اشاره به اینکه دیزل های ثابت نیز نصب و راه اندازی شده اند، گفت: سوله های بحران شهرداری در تمامی مناطق شهر مشهد به جز مناطق ثامن، یک، هشت و 11 قرار دارند.

رییس گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری مشهد در پاسخ به این سوال که چه تعداد از این پایگاه ها به تجهیزات بیمارستانی، تجهیز شده اند؟ اظهار کرد: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی ضرورتی بر تجهیز و استفاده از پایگاه ها ندیده است اما شهرداری مشهد این آمادگی را دارد که در صورت نیاز و اعلام دانشگاه علوم پزشکی تجهیزات پزشکی را تامین کند.

اکلملی با بیان اینکه پایگاه های بحران براساس نیازی که دانشگاه علوم پزشکی اعلام کند، کاربری مختلفی خواهد داشت، تاکید کرد: پایگاه های بحران شهرداری، می تواند به صورت بیمارستان صحرایی یا اقامت گاه باشد. بسته به این موضوع تعداد تختی که در این سوله های بحران، قرار می گیرد متفاوت خواهد بود اما حدودا ظرفیت 100 تخت بیمارستانی در هر پایگاه وجود دارد.

وی در خصوص تکمیل شدن پایگاه ها، اظهار کرد: تجهیزات بیمارستانی و پزشکی را دانشگاه علوم پزشکی در صورت لزوم قبل از راه اندازی پایگاه ها تجهیز می کند. در پایگاه های بحران شهرداری امکانات غیربیمارستانی و ایمنی لازم برقرار گشته است.

رییس گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری مشهد با بیان اینکه تجهیز پایگاه ها آن چیزی که در حیطه وظایف شهرداری باشد، فراهم شده است، گفت: تجهیزات پزشکی در حیطه دانشگاه علوم پزشکی است. باتوجه به ضرورت هایی که در بخش درمان وجوددارد، تا به امروز ضرورتی به این موضوع دیده نشده است.

اکلملی افزود: در صورتی که دوستان دانشگاه علوم پزشکی ضرورتی به این موضوع ببیند، شهرداری آمادگی لازم را دارد. پایگاه های بحران ما در حال حاضر آمادگی لازم را دارد اما امیدواریم هیچ وقت به مرحله استفاده از پایگاه های بحران نرسیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 25932

به "آماده باش در مشهد؛ سوله های کرونا برپا شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماده باش در مشهد؛ سوله های کرونا برپا شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید