آمریکا،رسما تحریر الشام وابسته به النصره را دارایی خود خواند!

به گزارش مجله یک کامپیوتر، ایسنا نوشت: جیمز جفری، فرستاده ویژه سابق آمریکا برای سوریه گروه شبه نظامی هیات تحریر الشام سوریه را که سابقا به عنوان جبهه النصره شناخته میشد و وابسته به القاعده است، یک دارایی برای استراتژی فعلی آمریکا در سوریه خواند.

آمریکا،رسما تحریر الشام وابسته به النصره را دارایی خود خواند!

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جیم جفری که به عنوان فرستاده ویژه ریاست جمهوری آمریکا در به اصطلاح ائتلاف غربی ها برای مبارزه با گروه تروریستی داعش خدمت نموده، ماه نوامبر گذشته در اظهاراتی جنجالی اذعان کرد که او و اعضای تیمش عمدتا اندازه واقعی حضور نظامی آمریکا در سوریه را از رئیس جمهور آمریکا پنهان نموده اند.

جفری در تبادل نظر با شبکه پی.بی.اس اظهار نموده است: آنها (هیات تحریر الشام) در بین گزینه های مختلف مرتبط با ادلب کمتر از بقیه بد هستند و ادلب یکی از مهمترین مکانها در سوریه است؛ سوریه ای که یکی از مهمترین مکانها در خاورمیانه است.

جفری که تا نوامبر 2020 که بازنشسته شد و ناظر بر سیاست دولت ترامپ در قبال سوریه بوده، این اظهارنظرها را خطاب به یک مستند شبکه سی.بی.اس درباره ابو محمد الجولانی، فرمانده سابق القاعده که اکنون رئیس گروه شبه نظامی هیات تحریر الشام است، مطرح نموده است.

آمریکا به همراه کانادا، انگلیس و ترکیه به معین این گروه به عنوان یک گروه تروریستی ادامه می دهند. جولانی از سال 2013 از سوی آمریکا به عنوان یک تروریست معین شده اما به سی.بی.اس گفت که آن را ناعادلانه می داند چون روابط او با القاعده متعلق به گذشته است. او اکنون تاکید می نماید که به دلیل جنگیدن با دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و گروه تروریستی داعش، به طور کلی یک همپیمان برای آمریکا و غرب به شمار می رود.

گروه هیات تحریر الشام کنترل بخشهایی از استان ادلب در شمال غرب سوریه واقع در مرز با ترکیه را در دست دارد. نیروهای سوری در اواخر 2019 عملیاتی را برای آزادسازی ادلب اجرا کردند اما این عملیات در پی مداخله ترکیه در اوایل سال 2020 متوقف شد. در مارس 2020 آتش بسی در آنجا که از سوی روسیه و ترکیه تسهیل شد، به دست آمد اما از آن موقع تا کنون صدها مورد درگیری پراکنده در آنجا گزارش شده است.

آمریکا مکررا متهم به استفاده از افراطگران برای کوشش به منظور سرنگون کردن دولت بشار اسد شده است. در سال 2012 دولت باراک اوباما، رئیس جمهور اسبق آمریکا عملیاتی را به منظور اجرای برنامه محرمانه سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا سیا با هدف انتقال هزاران تن اسلحه و میلیاردها دلار پول به کسانی که در این برنامه به اصطلاح شورشیان میانه روی سوری خوانده شدند اجرا کرد، در حالی که بعدا تحقیقات نشان دادند که این به اصطلاح َشورشیان میانه روی سوری همپیمان افراطگران از جمله جبهه النصره بوده اند.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 15 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 55089

به "آمریکا،رسما تحریر الشام وابسته به النصره را دارایی خود خواند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا،رسما تحریر الشام وابسته به النصره را دارایی خود خواند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید