آمریکا از توافق میان قطر و عربستان استقبال کرد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، وزارت خارجه آمریکا از تصمیم میان دوحه و ریاض برای برقراری ارتباط مرزی میان دو طرف استقبال کرد.

آمریکا از توافق میان قطر و عربستان استقبال کرد

همراه ما باشید و با تور ارزان قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه آمریکا از توافق قطر و عربستان برای بازگشایی کلیه مرز های مشترک میان دو کشور استقبال کرد.

یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه خاطرنشان کرد بازگشایی همه مرز های زمینی، دریایی و هوایی میان عربستان سعودی و قطر تصمیمی است که مورد استقبال واشنگتن است. وی حل و فصل اختلاف گسترده تر میان قطر و چهار کشور عربی محاصره کننده آن را به نفع همه کشور های عضو شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا دانست.

شیخ احمد الناصر المحمد الصباح، وزیر خارجه کویت شامگاه دوشنبه خاطرنشان کرد توافقی میان قطر و عربستان به منظور بازگشایی مرز های زمینی، هوایی و دریایی از امشب حاصل شده است.

خبرگزاری رویترز نیز خاطرنشان کرد: هیئتی آمریکایی به ریاست جرد کوشنر، مشاور ارشد ترامپ برای حضور در مراسم امضای توافقنامه ای در این خصوص، راهی عربستان شده است. بعضی منابع خبری به شبکه الجزیره گفته اند عملیات برداشته شدن موانع میان مرز های عربستان و قطر ساعاتی است که شروع شده است.

بحران روابط میان چهار کشور عربی با قطر از 2017 با قطع کامل روابط دیپلماتیک عربستان سعودی، مصر، امارات متحده عربی و بحرین با این کشور شروع شد. این کشور ها از پنج ژوئن 2017 روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع نموده و این کشور را به صورت زمینی و هوایی تحت محاصره قرار داده اند. آن ها همچنین این کشور را به حمایت از تروریسم متهم نموده اند. دوحه با رد این اتهامات، همسایگان عرب خود را به کوشش برای دست اندازی به حاکمیت قطر و تسلط بر منابع آن متهم نموده است.، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 46833

به "آمریکا از توافق میان قطر و عربستان استقبال کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا از توافق میان قطر و عربستان استقبال کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید