آمریکا معادل 4 کشور عضو اوپک نفت صادر می نماید

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، تحلیلگران می گویند که آمریکا به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت در دنیا می تواند حداقل به میزان 800 هزار بشکه در روز نفت صادر کند. این رقم بیشتر از میزان صادرات نفت چهار کشور عضو اوپک یعنی لیبی، قطر، اکوادور و گابن است.

آمریکا معادل 4 کشور عضو اوپک نفت صادر می نماید

بر اساس داده های اداره اطلاعات انرژی آمریکا، در طول 11 ماه از سال 2016، آمریکا حدود 527 هزار بشکه در روز نفت صادر نموده است.

یک شرکت مدیریت دارایی گفته است: فراوری نفت آمریکا بعد از 5.6 درصد افت فراوری (به میزان 8.87 میلیون بشکه در سال 2016) به 9.37 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

شرکت های نفت ترنر، میسون، لیپو پیش بینی می نمایند که فراوری نفت آمریکا به بیشتر از 9 میلیون بشکه در روز خواهد رسید درحالی که وود مک اینزی رقم کمتر و محافظه کارانه 8.75 میلیون را پیش بینی می نماید.

فراوری نفت آمریکا بیشتر از انتظار اکثر مردم خواهد بود. آمریکا شانه به شانه چین بزرگترین وارد نماینده نفت جهان قرار گرفته است. این کشور سال گذشته روزانه 7.88 میلیون بشکه نفت خام وارد نموده است.

با این حال شرح خوبی برای رونق صادرات نفت آمریکا وجود دارد. پالایشگاه های آمریکا برای این طراحی شده اند که نفت با تراکم و گوگرد بالا که از کانادا و بخش هایی از خاورمیانه و آمریکای شمالی می آید را پالایش نمایند.

رشد فراوری آمریکا اکثرا در حوزه پرمیان تگزاس و مناطق ایگل فورد است که نفت با کیفیت بالاتری دارند و پالایشگاه های داخلی آمریکا نمی توانند آنها را پالایش نمایند.

دویودی تحلیلگر مکواری می گوید: اگر آمریکا نتواند نفتی که فراوری می نماید را پالایش کند مجبور است که آن را صادر کند. بر اساس گفته اندی لیپو، رئیس شرکت نفت لیپو که یک شرکت مشاوره واقع در هوستون است، اگر اوپک به روند کاهش خودخواسته 1.2 میلیون بشکه در روز خود وفادار بماند، بازار می تواند میزان بیشتری از نفت آمریکا را شاهد باشد چرا که اروپا، آسیا و آمریکای لاتین بدنبال عرضه نمایندگان جدیدی خواهند بود.

همچنین ممنوعیت 40 ساله بر صادرات نفت خام آمریکا در سال 2015 برداشته شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 آذر 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 16005

به "آمریکا معادل 4 کشور عضو اوپک نفت صادر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا معادل 4 کشور عضو اوپک نفت صادر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید