آمریکا کمک های مورد نیاز عراق را در اختیار این کشور می گذارد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا که قرار است با نخست وزیر عراق دیدار کند، در حاشیه دیدار از هاوایی در جمع خبرنگاران و درباره فروش بالگردهای آپاچی به عراق گفت: ما هر درخواستی که عراق داشته باشد، در نظر خواهیم گرفت. به گفته وی آمریکا تمامی حمایت های لازم را از ائتلاف ضد داعش در عراق از طریق دولت این کشور به عمل آورده است و به این حمایت ادامه می دهد. روز گذشته یک مقام عراقی که خواست نامش فاش نشود گفت حیدر العبادی به دنبال به تعویق انداختن پرداخت بهای تسلیحات خریداری شده از آمریکا است.

آمریکا کمک های مورد نیاز عراق را در اختیار این کشور می گذارد

این در حالی است که عراق به دلیل کاهش بهای نفت در سال گذشته، با کسری 21 میلیارد دلاری بودجه در سال جاری روبرو است. دولت عراق همچنین طی سال گذشته با گروه تروریستی داعش که بخش هایی از سوریه و عراق را در کنترل دارد، مبارزه کرده است.

براساس این گزارش در جریان اولین سفر رسمی حیدر العبادی به واشنگتن به عنوان نخست وزیر عراق، وی تلاش خواهد کرد تا حمایت های بیشتر آمریکا از این کشور را جلب کند.

این مقام بلندپایه عراقی با اشاره به حملات افرادی که تحت تاثیر داعش هستند به اهدافی در دیگر کشورها به رویترز گفته است: داعش امروز مشکل همه است. شما نمی توانید اگر این مشکل به کانادا یا فرانسه آمد از آن فرار کنید.

این مقام عراقی تاکید کرده است اگر بغداد نتواند آنچه را می خواهد از آمریکا به دست آورد، به تهران روی خواهد آورد. وی با بیان اینکه درخواست از تهران اولین گزینه نیست، گفته است: نخست وزیر عراق به آمریکا متعهد است؛ چیزی که وی می خواهد آن است که اطمینان حاصل کند می تواند به آمریکا به عنوان یک شریک اتکا کند.

باراک اوباما رییس جمهور آمریکا در ماه اوت برای اولین بار از زمان خروج نظامیان آمریکایی از عراق اجازه حملات هوایی به مواضع داعش در عراق را صادر کرد و با استقرار 3 هزار نیروی نظامی این کشور در عراق برای کمک به مبارزه با داعش موافقت کرد.

حیدر العبادی که قرار است روز سه شنبه در واشنگتن با باراک اوباما دیدار کند خواهان دریافت برخی از تسلیحات نظامی پیشرفته از جمله هواپیماهای بدون سرنشین، بالگردهای تهاجمی آپاچی (که توسط شرکت بوئینگ ساخته می شوند) و همچنین مجوز تاخیر در پرداخت بدهی های این کشور در زمینه تسلیحاتی به آمریکاست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 آبان 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 14834

به "آمریکا کمک های مورد نیاز عراق را در اختیار این کشور می گذارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا کمک های مورد نیاز عراق را در اختیار این کشور می گذارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید