ابوالفتح: آمریکا برای برطرف تحریم های دارویی دنبال باج خواهی از ایران است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، یک کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به درخواست ایران و نیز درخواست های جهانی برای برطرف تحریم ها علیه ایران در بخش های دارویی با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا گفت: آمریکایی ها مدعی هستند تسهیل و برداشتن تحریم ها از بخش های دارویی برای ایران، اقدامی بشردوستانه است و ایران نیز باید در ازای آن اقدامی بشردوستانه انجام دهد و آن آزادی زندانیان دوتابعیتی است؛ قطعا این موضع و اقدام آمریکا باج خواهی و تسویه حساب سیاسی با ایران است.

ابوالفتح: آمریکا برای برطرف تحریم های دارویی دنبال باج خواهی از ایران است

امیرعلی ابوالفتح در گفت وگو با خبرنگاران گفت: مشکل این است که ایالات متحده آمریکا نمی پذیرد که ایران را در بخش های دارویی و غذا تحریم نموده است. اگر این را قبول داشت به لحاط قانونی، ایران می توانست از ابزارهای بین المللی برای مقابله با آن اقدام کند. اکنون چین، مراجع بین المللی، بعضی اعضای کنگره و بعضی کشورهای دیگر خواهان برطرف تحریم های ایران در بخش های بشردوستانه شدند اما آمریکا به این سخنان و درخواست ها توجهی ندارد.

وی ادامه داد: آمریکا حتی برای ارسال یاری های بشردوستانه شرط گذاشته است که در مقابل این یاری ها، ایران نیز زندانیان دو تابعیتی را آزاد کند. مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا حتی در توییتی از کشورهایی که قصد یاری به ایران را برای مقابله با ویروس کرونا دارند خواست که این یاری ها را در قبال آزادی زندانیان دو تابعیتی انجام دهند.

وی ادامه داد: آمریکایی ها مدعی هستند تسهیل و برداشتن تحریم ها از بخش های دارویی برای ایران، اقدامی بشردوستانه است و ایران نیز باید ما به ازاء آن را اقدامی بشردوستانه انجام دهد و آن آزادی زندانیان دوتابعیتی است. قطعا این موضع و اقدام آمریکا نوعی باج خواهی و تسویه حساب سیاسی با ایران است.

ابوالفتح توضیح داد: معتقدم با این شرایط هیچ چشم انداز روشنی از برداشته شدن تحریم ها وجود ندارد. حتما پیغام ها و نامه آقای ظریف در این رابطه قابل تقدیر و پسندیده است و باید در این شرایط از همه ظرفیت ها برای رساندن پیغام ایران نسبت به تحریم های ظالمانه آمریکا استفاده کنیم اما شخصا امیدی به برطرف تحریم ها ولو در بخش غذا و دارو در این شرایط با توجه به رویکرد ترامپ ندارم.

این کارشناس مسائل آمریکا گفت: بعید می دانم حتی در این شرایط آمریکا دست از فشار حداکثری علیه ایران بردارد. اگر در این شرایط تحریم جدید اعمال نکند باید خدا را شکر کرد. به نظر می آید آمریکا حتی از تشدید فضا در این شرایط ابایی ندارد و احتمال درگیری نظامی با ایران در عراق هم می رود. آنها حتی اخیرا سعی کردند به کشورهایی که نفت ایران را روی آب خریداری می نمایند هشدارهایی دهند که نفت نخرند. لذا به نظر نمی رسد که آمریکا آماده تسهیل شرایط و مناسبات با ایران به بهانه ویروس کرونا باشد و حتی محتمل است سیاست فشار حداکثری را تشدید کند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 25595

به "ابوالفتح: آمریکا برای برطرف تحریم های دارویی دنبال باج خواهی از ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابوالفتح: آمریکا برای برطرف تحریم های دارویی دنبال باج خواهی از ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید