احداث 18 واحد اقامتگاه بومگردی از ابتدای سال تاکنون در یزد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سرپرست معاونت سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد از احداث 18 واحد اقامتگاه بوم گردی در سالجاری در این استان اطلاع داد.

احداث 18 واحد اقامتگاه بومگردی از ابتدای سال تاکنون در یزد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، محمد میرشمسی سرپرست معاونت سرمایه گذاری این اداره کل با اعلام این خبر توضیح داد: این واحدها با هدف تجربه زندگی سنتی، حفظ خانه های تاریخی و احیای زندگی در اماکن تاریخی و روستاهای هدف گردشگری ایجاد شده اند و بالغ بر 63 میلیارد ریال برای راه اندازی آنها سرمایه گذاری شده است.

سرپرست معاونت سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد خاطر نشان کرد: این واحد ها که در نقاط مختلف استان از جمله یزد، اردکان، میبد، مهریز، اشکذر و ابرکوه احداث شده اند، زمینه اشتغال 50 نفر به طور مستقیم را فراهم نموده اند.

میرشمسی در ادامه ضمن اشاره به محدودیتهای موجود در عرصه و حریم شهر جهانی یزد، اضافه کرد: کلیه امور مربوط به مرمت و تغییر کاربری بناها به واحدهای گردشگری در این بافت باید لزوماً با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان صورت پذیرد.

این مقام مسئول در سرانجام گفت: ایجاد اقامتگاه های بوم گردی عینی ترین راه حل توسعه گردشگری روستایی و جذب مسافر در فضاهای بومی و طبیعی است که برای ساکنان شهرهای شلوغ و مسافران داخلی و خارجی، اقامت در یک محیط بومی و طبیعی را به ارمغان می آورد و ساماندهی این فضاها که مبتنی بر حفظ اصالت های معماری و مصالح بومی سازگار با اقلیم راه اندازی می گردد علاوه بر تامین آرامش و امنیت گردشگران، فرصت آشنایی آنها با نحوه معیشت و آداب و رسوم فرهنگی و اجتماعی سنتی را نیز فراهم می آورد.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: میراث آریا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 3869

به "احداث 18 واحد اقامتگاه بومگردی از ابتدای سال تاکنون در یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احداث 18 واحد اقامتگاه بومگردی از ابتدای سال تاکنون در یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید