ارتش ترکیه مدعی تسلط بر شهرک راس العین شد؛ کردها تکذیب کردند ، بیش از 100 هزار تن آواره شدند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، نیروهای شورشی سوری تحت حمایت آنکارا در چهارمین روز حمله نظامی ترکیه به سوریه، کنترل مرکز شهرک رأس العین در استان حسکه را به دست گرفتند. در همین حال یکی از فرماندهان نیروهای کرد موسوم به نیروهای سوریه دموکراتیک خبر تسلط بر شهرک راس العین را تکذیب کرد.

ارتش ترکیه مدعی تسلط بر شهرک راس العین شد؛ کردها تکذیب کردند ، بیش از 100 هزار تن آواره شدند

به گزارش ایسنا به نقل از سایت شبکه اسکای نیوز، یک مقام امنیتی ارشد دولت ترکیه ضمن اعلام این خبر اضافه کرد: ارتش آزاد سوریه صبح امروز کنترل این شهرک را به دست گرفته و بازرسی مناطق مسکونی آن شروع شده است.

علاوه بر اعلام خبر تسلط ارتش ترکیه بر شهرک راس العین توپخانه های ترکیه شهرک تل ابیض را نیز هدف گرفتند و خبر می رسد ده ها غیرنظامی سوری در این عملیات کشته شده اند.

این درحالی است که یکی از فرمانده هان نیروهای کرد، موسوم به نیروهای سوریه دموکراتیک خبر تسلط بر شهرک راس العین را تکذیب کرد و اضافه کرد: رأس العین همچنان مقاومت می نماید.

بنا بر اعلام دیده بان حقوق بشر سوریه، نیروهای ترکیه و ارتش آزاد سوریه وارد شهر شده اند اما نبردها در رأس العین همچنان جریان دارند.

نیروهای ترکیه پیش از این بمباران های شهرهای مرزی از جمله رأس العین در شمال شرقی سوریه را بامداد شنبه از سر گرفته بودند. وزارت دفاع ترکیه امروز اعلام نمود، ارتش آزاد سوریه که در عملیات چشمه صلح مشارکت دارد به جاده بین المللی که شهر منبج و قامشلی در شرق سوریه را به هم متصل می نماید، رسیدند.

نیروهای ترکیه و شورشیان ارتش آزاد سوریه در چهارمین روز عملیات نظامی خود در شمال سوریه همچنین توانستند، بر 20 روستا در شرق تل ابیض مسلط شوند.

به گزارش خبرنگار المیادین، جاده بین المللی حلب - رقه توسط نیروهای ارتش ترکیه بسته شد و بعد از آن گشتی های آمریکا در شهرک الشرکراک رویت شدند.

خبرنگار المیادین گزارش داد، پیشروی ارتش ترکیه منجر به بسته شدن جاده اصلی شده که مناطق تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) در حسکه را از عین العرب (کوبانی) جدا می نماید.

در پی تشدید حملات امروز، نیروهای سوریه دموکراتیک تجهیزات و نیروهای نظامی را به دو شهرک راس العین و تل ابیض منتقل کردند.

درگیری ها در طول شب گذشته در مرزها از عین دیوار در مرزهای عراق تا عین العرب در جریان بود. مروان قامشلو، سخنگوی نیروهای سوریه دموکراتیک گفت درگیری ها در طول مرزها در جریان است.

رسانه های ترکیه نیز مدعی شدند، نیروهای سوریه دموکراتیک بار دیگر هتلی که خبرنگاران در مرزهای ترکیه در آنجا اقامت دارند را هدف خمپاره قرار دادند.

همچنین سازمان ملل اعلام نموده که بیش از 100 هزار تن در حمله ترکیه به سوریه در شهرک های راس العین و تل ابیض آواره شده اند.

از سوی دیگر وزارت دفاع ترکیه اعلام نمود در طول چهار روز عملیات در شمال سوریه، 415 نفر از نیروهای کرد را کشته است. اما دیده بان حقوق بشر سوریه در آماری متفاوت می گوید که 74 نیروی کرد در درگیری های روزهای اخیر کشته شده اند.

در عین حال منابع امنیتی ترکیه روز آدینه گفتند، دو نظامی ترکیه در جریان حمله تروریست ها به دو پادگان نظامی در حومه حلب در شمال سوریه کشته شدند. پیکر دو سرباز ترکیه ای کشته شده پس از مراسم وداع با آنها در فرودگاه غازی آنتپ به زادگاه های خود در استان های قونیه و بیلاچیک منتقل شد. وزارت دفاع ترکیه پیش از این مرگ یک سرباز ترکیه ای را تایید نموده بود.

خبرگزای آناتولی نیز تایید کرد، سه سرباز ترکیه ای در حملات کشته شده اند.

ترکیه مدعی است که بنا دارد کریدوری حدود 400 کیلومتر در منطقه مرزی ایجاد کند تا حدود دو میلیون آواره جنگی سوریه را که طی سال های جنگ داخلی در این کشور به ترکیه پناه برده بودند را آنجا جای دهد.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سامی: مجله سامی، وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 15585

به "ارتش ترکیه مدعی تسلط بر شهرک راس العین شد؛ کردها تکذیب کردند ، بیش از 100 هزار تن آواره شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتش ترکیه مدعی تسلط بر شهرک راس العین شد؛ کردها تکذیب کردند ، بیش از 100 هزار تن آواره شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید