استفاده از داور اضافی پشت دروازه ها و VAR آفلاین

به گزارش مجله یک کامپیوتر، قرار است این اتفاق در بازی فردا(پنجشنبه)سپیدرود- پرسپولیس استفاده گردد. همچنین در مسابقات استادیوم آزادی به صورت آفلاین از VAR استفاده خواهد شد.

استفاده از داور اضافی پشت دروازه ها و VAR آفلاین

استفاده از داور اضافی پشت دروازه ها وVAR آفلاین

با توجه به اینکه سیستم VAR پس از تایید فیفا در مسابقات لیگ راه اندازی می گردد،فدراسیون فوتبال جلسات متعددی با فیفا داشته تا بتواند مجوزهای لازم برای راه اندازی این سیستم را بگیرد و حالا قرار است از یاری داوران اضافی پشت دروازه استفاده گردد.

به گفته رفعتی رئیس دپارتمان داوری این سیستم می تواند یاری زیادی به داوران کند و در بحث تشخیص خطا مخصوصا در محوطه جریمه به آنها یاری خواهد نمود.

قرار است این اتفاق در بازی فردا(پنجشنبه)سپیدرود- پرسپولیس استفاده گردد.همچنین در مسابقات استادیوم آزادی می گردد به صورت آف لاین از VAR استفاده خواهد شد منتها نکات مهم و خطاها به داور منتقل نمی گردد و فقط در بحث آموزشی داوران از آن بهره می ببرند تا مجوزهای لازم از فیفا اخذ شده و این سیستم در کلیه استادیوم ها پیاده گردد.

علیرضا فغانی که به دعوت دپارتمان داوری در کلاس یک روزه داوران اضافی حضور داشت تا نکات لازم را به آنها آموزش دهد درباره این کلاس گفت:با توجه به اینکه سیستم ویدئو (VAR) هزینه سنگینی دارد و هماهنگی های آن احتیاج به زمان دارد، کمیته داوران تصمیم گرفت از یاری داوران پشت دروازه در بازیها استفاده کند.

وی اضافه نمود:در جام ملتهای آسیا 2019 به غیر از هفت از بازی آخر در تمام بازیها از یاری داوران اضافی استفاده شد. برای راه اندازی این سیستم احتیاج به آمادگی و برنامه ریزی خاصی بود که روز گذشته (سه شنبه 9 بهمن ماه) کلاس خوبی را پشت سر گذاشتیم و داوران به هماهنگی نسبی دست پیدا کردند.

داور بین المللی کشورمان گفت: با توجه به اینکه دو داور دیگر نیز به بازیها اضافه می گردد امیدوارم شاهد اشتباهات کمتری از داوران در نیم فصل دوم باشیم و با تصمیمات صحیح داوری نتایج بهتری برای تیم ها رقم بخورد . هر چند تضمینی نیست که اشتباهات داوری نباشد، همانطور که در جام ملت های آسیا 2019 با وجود داوران پشت دروازه، نزدیک به 14 تا 15 بازی داوران اشتباهات تاثیرگذار داشتند.

3-300

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سامی: مجله سامی، وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 4192

به "استفاده از داور اضافی پشت دروازه ها و VAR آفلاین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از داور اضافی پشت دروازه ها و VAR آفلاین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید