استفاده چین از اطلاعات مسروقه برای نفوذ به عملیات های سیا در آفریقا و اروپا

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گفته سه مقام آمریکایی آگاه، اطلاعات آمریکا حدود سال 2013 متوجه یک الگوی هشداردهنده شد؛ اینکه پرسنل مخفی سیا که برای امور حساس به کشورهایی در آفریقا و اروپا اعزام می شدند، به سرعت و با موفقیت از سوی سازمان اطلاعات چین مورد شناسایی قرار می گرفتند.

استفاده چین از اطلاعات مسروقه برای نفوذ به عملیات های سیا در آفریقا و اروپا

با تور آفریقای جنوبی ارزان یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

به نوشته مجله فارن پالسی، عملیات شناسایی عوامل چین در بعضی موارد از لحظه ای شروع می شد که افسران سیا از بخش بازرسی گذرنامه عبور می کردند. در بعضی موارد این عملیات شناسایی به حدی آشکار بود که مقامهای اطلاعاتی آمریکا فکر میکردند که چینی ها میخواهند که طرف آمریکایی بداند که عوامل سیا شناسایی شده اند و ماموریتهای آن مختل گردد. با این حال در سایر موارد، کارها دقیق تر بوده و تنها به وسیله قابلیت های فنی و پیچیده ضد شناسایی خود آژانس های جاسوسی آمریکا رصد می شد.

یکی از این مقام های سابق آمریکا گفت: سیا از مزیت حضور رو به رشد خود در خارج به منظور جذب منابع استفاده می کرد. ما در پکن نمی توانستیم به آنها برسیم اما در جیبوتی چرا. اهداف در کشورهایی بودند که چین قصد داشت نقشه کمربند و جاده را اجرا کند. سیا روس ها و چینی ها را در آفریقا سخت جذب می نماید. آنها هم این را می دانند. اقدامات جدید خصمانه چین برای رهگیری عوامل آمریکایی احتمالا واکنشی به این تحرکات آمریکا بود.

مقامات سیا معتقد بودند که پاسخ آن احتمالاً مبتنی بر داده است؛ مربوط به یک کارزار جاسوسی در فضای مجازی در چین که به سرقت انبوهی از اطلاعات خصوصی و شخصی حساس مانند اطلاعات سفرها و اطلاعات بهداشتی و همچنین سوابق پرسنل دولت ایالات متحده دست زده است.

مقام های آمریکایی معتقد بودند عوامل اطلاعاتی چین احتمالاً اطلاعات این مخازن عظیم دزدیده شده را برای شناسایی عوامل مخفی اطلاعاتی آمریکا مخلوط نموده و آنها را استخراج نموده اند. این مقام سابق اطلاعاتی گفت: به احتمال زیاد این حاصل استفاده شیک و حرفه ای از این مجموعه داده ها بود.

این منبع گفت: این تصادفی یا عمومی نبود. این یک مشکل عظیم در رابطه با داده هاست. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 دی 1399 بروزرسانی: 7 دی 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 46079

به "استفاده چین از اطلاعات مسروقه برای نفوذ به عملیات های سیا در آفریقا و اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده چین از اطلاعات مسروقه برای نفوذ به عملیات های سیا در آفریقا و اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید