اظهارات وزیر خارجه کانادا علیه ایران، مصداق شاخص دخالت در امور داخلی کشورهاست

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران: سخنگوی وزارت خارجه ایران، کوشش دولت کانادا برای برگزاری نشستی ضدایرانی و اظهارات سخیف وزیر خارجه این کشور علیه ایران را مصداق شاخص دخالت در امور داخلی کشورها دانست.

اظهارات وزیر خارجه کانادا علیه ایران، مصداق شاخص دخالت در امور داخلی کشورهاست

برای دریافت خدمات تور کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبر گزاری خبرنگاران، سیدعباس عراقچی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به سخنان وزیر امور خارجه کانادا در کنفرانس گفت وگوی جهانی برای آینده ایران گفت: کوشش دولت کانادا برای برگزاری نشستی با حضور تعدادی از عناصر معلوم الحال ضدایرانی و اظهارات سخیف و غیر مسئولانه وی علیه مسائل داخلی ایران، مصداق شاخص نقض اصل عدم دخالت در امور داخلی کشورها بعنوان یکی از اصول بدیهی حقوق بین الملل بوده و آن را قویا محکوم می کنیم.

عراقچی به مقامات کانادایی توصیه کرد قبل از توسل به اینگونه اقدامات و اظهارات سخیف علیه ملت ایران، نسبت به صحت و میزان اعتبار اطلاعات خود در مورد مسائل ایران اطمینان حاصل نمایند.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه نمود: فرافکنی دولت هارپر در عرصه سیاست خارجی خصوصاً در قبال جمهوری اسلامی ایران مانع استمرار توجه افکار عمومی در داخل و خارج کانادا نسبت به مسایلی مانند تقلب های انتخاباتی موسوم به رسوایی روبوکالز که منجر به تشکیل دولت فعلی کانادا شد یا موارد فاحش و سیستماتیک نقض حقوق بشر در این کشور نخواهد بود.

سیدعباس عراقچی گفت: گزارش های منابع رسمی سازمان ملل و سازمان های غیردولتی در مورد مواردی همچون تبعیض نـژادی گسترده، قاچاق و استثمار جنسی بچه ها، نقض حق دسترسی به غذا، قوانین و مقررات تبعیض آمیز علیه مردمان بومی و گروه های اقلیت، نرخ روز افزون فقر و بیکاری در میان جوامع مهاجر، نژادگرایی، نژادپرستی و بیگانه هراسی از سوی دولت هارپر را افکار عمومی بین المللی شنیده اند و با نگرانی وضعیت دموکراسی و حقوق بشر در کانادا را رصد می نمایند.

منبع: تسنیم
انتشار: 25 مرداد 1398 بروزرسانی: 30 تیر 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 9694

به "اظهارات وزیر خارجه کانادا علیه ایران، مصداق شاخص دخالت در امور داخلی کشورهاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارات وزیر خارجه کانادا علیه ایران، مصداق شاخص دخالت در امور داخلی کشورهاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید