اعتراض ژاپن به حضور ناو هواپیمابر چین در اقیانوس آرام

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سخنگوی ارشد دولت ژاپن روز دوشنبه با اعتراض نسبت به اعزام ناو هواپیمابر چین به غرب اقیانوس آرام، آن را مصداقی از توسعه طلبی نظامی این کشور دانست.

اعتراض ژاپن به حضور ناو هواپیمابر چین در اقیانوس آرام

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش ایرنا، این یکی از جدی ترین موضع گیری های ژاپن در مورد برنامه ناوگروه چین به منطقه اقیانوس آرام غربی به رهبری ناو هواپیمابر لیائونینگ محسوب می گردد.

کارشناسان این حرکت پکن را به نوعی نشان دادن بازوی قدرت این کشور به آمریکا و ژاپن در دریای جنوبی و شرقی چین توصیف نموده اند.

این موضوع از آنجا برای ژاپن حساسیت برانگیز می باشد که اولین بار است چین یک ناوهواپیمابر را به منطقه ای در اقیانوس آرام برای رزمایش اعزام می نماید.

یوشیهیدا سوگا سخنگوی دولت ژاپن امروز در توکیو تاکید نمود که ما چنین اقدامی را نشانه ای از توسعه طلبی نظامی چین می دانیم و همه تحولات را با دقت دنبال می کنیم.

وی با اشاره به اعزام ناوهای چینی به اقیانوس آرام غربی و برگزاری تمرینات در این منطقه گفت که هر اقدامی را که پکن در این زمینه انجام دهد، زیر نظر خواهیم داشت.

وی گفت: ژاپن اگر لازم بداند برنامه های گشت زنی و جمع آوری اطلاعات را در منطقه افزایش داده و هشدارهایی را نیز صادر خواهد نمود.

اعزام ناو هواپیمابر چین در شرایطی صورت می گیرد که همین ناو بتازگی در خلیج بوهای یک رزمایش جنگی برگزار کرد که در نوع خود بی سابقه بود.

از سوی دیگر این می تواند هشداری به ژاپن باشد که اخیرا بیان کرد بودجه بیشتری برای گشت زنی در اطراف دریای شرقی و جزایر مورد منازعه با چین اختصاص داده است.

رسانه های گروهی منطقه امروز گزارش کردند که اوضاع در دریاهای جنوبی و شرقی چین بسیار پر تنش است و هر آن خطر رویارویی وجود دارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 14664

به "اعتراض ژاپن به حضور ناو هواپیمابر چین در اقیانوس آرام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض ژاپن به حضور ناو هواپیمابر چین در اقیانوس آرام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید