افزایش مراکز توزیع عمده گوشت مرغ در تهران به 4 مرکز خبرنگاران

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران گفت: با نزدیک شدن به شب عید و افزایش تقاضا شبکه توزیع جوابگوی نیاز نبود بنابراین برای رفع این مشکل در تهران مراکز توزیع عمده فروشی گوشت مرغ گرم به 4 مرکز افزایش یافت.

افزایش مراکز توزیع عمده گوشت مرغ در تهران به 4 مرکز خبرنگاران

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، رضا سالمی درباره شرایط توزیع گوشت مرغ برای متعادل شدن قیمت ها در بازار، اضافه نمود: با توجه به 130 میلیون قطعه جوجه ریزی در بهمن ماه، به طور قطع گوشت مرغ مورد نیاز شب عید و ایام نوروز به اندازه کافی تامین شده، اما مشکل اصلی محدودیت در شبکه توزیع است.

وی با بیان اینکه توزیع گوشت مرغ در شبکه عمده فروشی و خرده فروشی با افزایش تقاضای شب عید متناسب نیست، اظهارداشت: اکنون روزانه بین هفت هزار تا هفت هزار و 500 تن گوشت مرغ در کشور تولید می شود که به اندازه نیاز کشور است و کمبودی در تولید نداریم.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران با اشاره به اینکه نیاز تولید کنندگان به نهاده ها به صورت 100 درصدی تامین شده است، شرح داد: در گذشته، گوشت مرغ تولیدکنندگان استان تهران یا برخی کشتارگاه های استان ها که وارد تهران می شد به طور عمده به میدان بهمن می رفت یعنی تنها یک مرکز عمده توزیع گوشت مرغ در تهران داشتیم، اما با دستور وزیر جهاد کشاورزی مراکز عرضه گوشت گرم را از یک میدان به چهار میدان افزایش داده ایم.

وی اضافه نمود: اکنون مرکز توزیع میدان پیروزی، سردخانه تهران پارس به شبکه توزیع گوشت مرغ گرم اضافه شده و روز دوشنبه یک مرکز توزیع دیگر در یکی از میادین غرب تهران نیز راه اندازی می شود.

سالمی گفت: بنابراین از این پس صنوف و فروشگاه های زنجیره ای که پیش از این نیاز خود را از میدان بهمن تامین می کردند می توانند از میادین نامبرده تهیه کنند که در این صورت محصول سریعتر به توزیع خرده فروشی می رسد و ازدحام میدان بهمن کاهش می یابد.

توزیع روزانه یک هزارو 200 تن گوشت مرغ در مراکز عمده فروشی و میادین

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران اضافه نمود: با توجه به افزایش تعداد مراکز عمده فروشی توزیع گوشت مرغ، شرکت پشتیبانی امور دام اقدام به افزایش حجم عرضه نیز کرده به طوری که اکنون روزانه نزدیک 900 تن گوشت مرغ گرم و حدود 300 تن مرغ منجمد در این مراکز عرضه می شود.

وی اضافه نمود: پیش از این روزانه بین 400 تا 500 تن گوشت مرغ گرم در میدان بهمن و بین 10 تا 20 تن مرغ منجمد در میادین میوه و تره بار عرضه می شد.

سالمی ادامه داد: صنوف دارای پروانه کسب معتبر، مباشرین شهرستان های استان تهران و فروشگاه های زنجیره ای می توانند با ارایه مدارک مرغ مورد نیاز خود را از مراکز عمده توزیع گوشت مرغ تامین کنند.

وی اظهارداشت: همچنین برای کاهش فشار بر بازار گوشت مرغ گرم و متعادل کردن قیمت ها، مراکز عمده مصرف مانند تالارها، رستوران ها، مراکز نظامی و انتظامی و بیمارستان ها نیز می توانند مرغ منجمد مورد نیاز خود را از ادارات شرکت پشتیبانی استان ها تامین کنند.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران شرح داد: قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ گرم برای مراکز عمده فروشی 19 هزار و 400 تومان و برای خرده فروشی ها حداکثر 20 هزار و 400 تومان و هر کیلوگرم مرغ منجمد درب سردخانه های شرکت پشتیبانی امور دام 14 هزارتومان و برای خرده فروشی 15 هزارتومان است.

سالمی شرح داد: توزیع گوشت مرغ گرم و منجمد در فاز اول تا خاتمه فروردین ماه ادامه دارد و فاز دوم آن برای ماه مبارک رمضان خواهد بود.

توزیع روزانه نزدیک 150 تن گوشت مرغ گرم و منجمد در استان البرز

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران گفت: به دلیل نزدیکی تهران و کرج و کاهش بار روانی موجود در بازار دو شهر، اکنون روزانه بین 100 تا 150 تن گوشت مرغ گرم و منجمد در استان البرز توزیع می شود.

سالمی اظهارداشت: یک مرکز عمده فروشی در کرج ایجاد شده که مرغ تازه گرم وارد این مرکز و از سوی دیگر مرغ منجمد مورد نیاز در میادین میوه و تره بار و صنوف منتخب استان البرز می شود.

گفتنی است سال گذشته بیش از دو میلیون و 700 هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید و به بازار عرضه شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 فروردین 1400 بروزرسانی: 9 فروردین 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 52395

به "افزایش مراکز توزیع عمده گوشت مرغ در تهران به 4 مرکز خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش مراکز توزیع عمده گوشت مرغ در تهران به 4 مرکز خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید