افکار منفی کرونایی خود را دور بریزید

به گزارش مجله یک کامپیوتر، باور های غلط در زمان شیوع ویروس کرونا تنها باعث ایجاد نگرانی و اضطراب در بین مردم می شود.

افکار منفی کرونایی خود را دور بریزید

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، بیماری ناشی از ویروس کرونا اکنون به یک مشکل جهانی تبدیل شده و همه افراد نسبت به این بیماری نگرانی و اضطراب دارند به همین دلیل برای مبتلا نشدن به این بیماری دست به هر کاری می زنند، اما باید توجه داشت که روش های نادرست و باور های غلط درباره ویروس کرونا نه تنها کمکی به از بین بردن این ویروس و درمان آن نمی کند بلکه می تواند موجب آسیب رساندن به بدن فرد نیز شود.

از دستگاه های دست خشک کن استفاده نکنید

اینکه توصیه شده گرمای دستگاه های دست خشک کن می تواند ویروس کرونا را از بین ببرد، غلط است، در این توصیه از افراد خواسته شده به مدت 30 ثانیه دست های خود را زیر این دستگاه نگهدارند تا ویروس کرونا کشته شود. برای پاک کردن ویروس از روی دستانتان، باید دست های خود را با آب و صابون به مدت 20 تا 30 ثانیه بشویید یا از پد های الکلی استفاده کنید.

نور فرابنفش کرونا را از بین نمی برد

این باور که با اشعه های ماوراء بنفش می توان پوست را استریلیزه کرد، غلط است، نور ماوراء بنفشی که به درون پوست نفوذ می کند و نمی تواند پوست را پاکسازی کند حتی این نور می تواند موجب حساسیت و صدمه به پوست شود.

در آزمایشگاه ها برای کشتن میکروب ها از این اشعه استفاده می کنند، اما استفاده از آن برای انسان نه تنها مفید نیست، بلکه به او صدمه هم می رساند.

داروهای گیاهی

این باورها برای پیشگیری یا درمان ویروس کرونا غلط است:

1- مصرف گیاهان دارویی بدون عارضه هستند.

2- مصرف گیاهان دارویی همراه با دارو هایی شیمیایی مسئله ای ایجاد نمی کند.

3- طب سنتی به تنهایی می تواند همه بیماری ها را درمان کند.

4- مصرف زیاد خوراکی های گرم مانند سیر و زنجبیل مانع ابتلا به عفونت ویروسی می شود و هرچه بیشتر مصرف شوند بهتر است.

5- حجامت و زالو درمانی در همه افراد در پیشگیری و درمان بیماری موثر است.

6- دارو های گیاهی و درمان های طب سنتی را می توان خودسرانه و بدون نظارت پزشک مصرف نمود.

سیر کرونا را از بین نمی برد

اگرچه سیر، ویژگی های ضد میکروبی دارد، اما مصرف آن نمی تواند ویروس کرونا را از بین ببرد.

مصرف روغن کنجد برای کرونا فایده ای ندارد

این روز ها شایعه شده که روغن کنجد می تواند از ابتلا به ویروس کرونا پیشگیری کند، مالیدن آن به روی پوست بدن برای پیشگیری از ورود ویروس کرونا به بدن، کار بی فایده ای است.

اسپری الکل یا کلر روی پوست بدن

اسپری الکل یا کلر روی پوست وقتی ویروس کرونا وارد بدن شودفایده ای ندارد. هنوز کاملا مشخص نیست که آیا این ویروس می تواند از روی سطوحی که افراد بیمار به آن ها دست زده اند، به افراد سالم منتقل شوند یا خیر؟

با این حال استفاده از کلر روی پوست یا استنشاق آن ها می تواند خطرناک باشد. این مواد به غشاء مخاطی لایه های سلولی درون دهان، بینی، چشم ها و اندام های دیگر صدمه می زنند.

از الکل هم فقط برای تمیز کردن دست ها وقتی آب و صابون در دسترس نیست، با احتیاط و به مقدار کم استفاده کنید.

اسکنر های حرارتی کرونا را تشخیص نمی دهد

در بیشتر فرودگاه ها و ایستگاه های قطار، با استفاده از اسکنر های حرارتی افرادی که تب دارند را شناسایی می کنند، اما این دستگاه ها فقط می توانند مقدار تب افراد را شناسایی کنند و نمی تواند مشخص کند فرد دارای تب مبتلا به کروناست یا خیر.

اگر فردی تب داشته باشد، به دلیل اینکه بروز این بیماری پس از ابتلا، 2 تا 14 روز طول می کشد؛ بنابراین مسئولان، مسافران مبتلا به تب را به مدت 14 روز زیر نظر می گیرند، تا در صورت ابتلا، متوجه بیماری او شوند.

حیوانات کرونا می گیرند

اگر فکر می کنید حیوانات به این ویروس مبتلا نمی شوند، غلط است، زیرا شواهد نشان می دهد که این ویروس ابتدا از طریق حیوانات در بازار مواد غذایی ووهان در چین به انسان منتقل شده است.

با وجود اینکه تا به امروز حیوانات خانگی مانند سگ و گربه به این ویروس مبتلا نشده اند. با این حال محققان سازمان جهانی بهداشت می گویند، پس از هر تماس با حیوان خانگی تان، بهتر است دست هایتان را با آب و صابون بشویید

واکسن ذات الریه از ابتلا به کرونا پیشگیری نمی کند

این شایعه که واکسن ذات الریه می تواند از ابتلا به ویروس کرونا پیشگیری کند، اشتباه است. محققان سراسر جهان هنوز در تلاش برای ساخت واکسن یا دارویی برای مقابله با این بیماری هستند.

اسپری نمکی بینی فایده ای ندارد

اسپری نمکی بینی و غرغره کردن آب نمک می تواند افراد مبتلا به سرماخوردگی معمولی را درمان کند، اما برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا هیچ یک از این موارد فایده ای ندارند.

پس بهترین راه حل برای پیشگیری از کرونا در حال حاضر همان رعایت بهداشت فردی و مراقبت بیشتر در این باره است.

منبع : باشگاه خبرنگاران

بازگشت به صفحه رسانه ها

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 24159

به "افکار منفی کرونایی خود را دور بریزید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افکار منفی کرونایی خود را دور بریزید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید