امضای توافق جدید تجاری میان آمریکا، کانادا و مکزیک

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رهبران سه کشور آمریکا، کانادا و مکزیک پس از ماه ها تنش، توافق جدید تجاری امضا کردند.

امضای توافق جدید تجاری میان آمریکا، کانادا و مکزیک

به گزارش به نقل از سی ان ان، آمریکا، کانادا و مکزیک توافق جدید تجاری امضا کردند.

بر این اساس، روسای جمهوری آمریکا و مکزیک و نخست وزیر کانادا امروز جمعه پس از ماه ها تنش و مذاکره توافقنامه تجاری تازه ای را امضا کردند که جایگزین پیمان تجارت آزاد آمریکایی شمالی (نفتا) شده است.

این توافقنامه جدید در حاشیه نشست گروه بیست در بوئنوس آیرس پایتخت آرژانتین و توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، انریکه پنا نیه تو، رئیس جمهوری مکزیک و جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا امضا شد.

ترامپ مذاکره برای توافقنامه تجاری جدید را یک نبرد خواند و گفت این توافقنامه چشم انداز تجاری را برای همیشه تغییر خواهد داد.

ترودو نیز گفت توافق جدید به ابهامات اقتصادی در مورد پانزده ماه مذاکره میان سه کشور انتها می دهد و اگر این کشورها به توافق نمی رسیدند اوضاع بدتر می شد. ترودو در این مراسم همچنین از ترامپ خواست تا تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم از کانادا را لغو کند. وضع تعرفه ها بر واردات این دو فلز باعث بروز تنش میان کانادا، مکزیک و اتحادیه اروپا شده بود.

توافق جدید که توافقنامه آمریکا-مکزیک-کانادا (USMCA) نام دارد باید به تایید پارلمان هر سه کشور برسد. این توافقنامه در آخرین روز ریاست جمهوری پنا نیه تو به امضا رسید. از فردا اول دسامبر رئیس جمهوری تازه ای در مکزیک بر سر کار می آید. رئیس جمهوری مکزیک توافقنامه جدید را چارچوبی مدرن برای مراودات تجاری آتی سه کشور توصیف کرد.

برای مشاوره رایگان ویزا کانادا تماس بگیرید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 اسفند 1397 بروزرسانی: 21 مرداد 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 2102

به "امضای توافق جدید تجاری میان آمریکا، کانادا و مکزیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای توافق جدید تجاری میان آمریکا، کانادا و مکزیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید