انگلیسی ها هم ربات ماه نورد می سازند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، پاولو تاناسیوک مدیر عامل شرکت اسپیس بیت اعلام نموده که این ماه نورد یک تفاوت عمده با محصولات مشابه دارد و در آن به جای چرخ از پایه های متعددی برای حرکت و حفظ تعادل استفاده شده است.

انگلیسی ها هم ربات ماه نورد می سازند

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

اسپیس بیت همچنین مدعی است ماه نورد مذکور کوچک ترین ماه نوردی است که تا به امروز برای فرود در سطح این سیاره طراحی شده است. در صورت پیروزیت پرتاب ماه نورد یادشده، نه تنها شاهد حرکت اولین ماه نورد فراوری شده توسط یک شرکت تجاری بر روی سطح این قمر زمین خواهیم بود، بلکه انگلیس بعد از کشورهای آمریکا، روسیه و چین برای اولین بار پیروز به اعزام ماه نورد به ماه می گردد.

انتقال این ماه نورد توسط راکت Vulcan Centaur و با همکاری آمریکا از پایگاه فضایی کیپ کاناورال فلوریدا در سال 2021 صورت می گیرد و برای انتقال ایمن آن تا ماه قراردادی به ارزش 79.5 میلیون دلار میان طرف انگلیسی و شرکت آمریکایی آستروبوتیک منعقد شده است.

وزن این ماه نورد 1.3 کیلوگرم است که تامین انرژی با باتری های شارژ شونده به وسیله صفحات خورشیدی صورت می گیرد. مدت زمان فعالیت این ماه نورد ده روز بوده و بر روی آن حسگرهای متعدد و دوربین تصویر برداری فوق دقیق نصب شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 13667

به "انگلیسی ها هم ربات ماه نورد می سازند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیسی ها هم ربات ماه نورد می سازند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید