انگلیس خواهان تشدید تحریم ها علیه بلاروس شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، وزیر امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه ای بازداشت رومان پروتاسویچ از بنیانگذاران کانال تلگرامی نکستا(NEXTA) ضد دولت بلاروس را محکوم کرد و خواهان تشدید تحریم ها علیه مینسک شد.

انگلیس خواهان تشدید تحریم ها علیه بلاروس شد

دومینیک راب در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای وزارت امور خارجه انگلیس منتشر شد، توضیح داد که رئیس جمهوری بلاروس باید بابت آنچه او اقدامات دور از انتظار خواند پاسخ دهد.

وی با بیان اینکه انگلیس خواهان آزادی فوری پروتاسویچ و سایر زندانیان سیاسی در بلاروس است اضافه کرد: لندن در حال رایزنی با متحدانش برای ارائه پاسخی هماهنگ از جمله اعمال تحریم های بیشتر علیه دولت مینسک است.

دیروز دوم خرداد (23 مه) به دستور آلکسی لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس یک جنگنده نیروی هوایی بلاروس، هواپیمای مسافربری متعلق به شرکت رایان ایر را وادار به فرود کرد. این هواپیما با 123 مسافر از آتن راهی ویلنیوس، پایتخت لیتوانی بود.

بر اساس گزارش رسانه های بلاروس، لوکاشنکو دستور رهگیری و فرود اجباری هواپیمای مسافربری را بر پایه خبری مبنی بر حمل بمب توسط هواپیمای مسافربری صادر نموده است. ماموران امنیتی در هواپیما بمبی نیافتند اما توانستند پروتاسویچ را دستگیر نمایند.

این وبلاگ نویس یکی از سرسخت ترین مخالفان لوکاشنکو به شمار می رود و در لیتوانی زندگی می نماید. نهادهای امنیتی بلاروس او را در فهرست تروریست های خطرناک قرار داده اند. هواپیمای بوئینگ 737-800 رایان ایر عصر دیروز پس از چند ساعت توقف مینسک را به مقصد لیتوانی ترک کرد.

بر همین اساس وزیر امور خارجه انگلیس خواهان تشکیل جلسه اضراری شورای سازمان بین المللی هوانوردی غیرنظامی به منظور نقض قوانین بین المللی توسط رژیم بلاروس شد.

دیروز رهبران اتحادیه اروپا و آمریکا با صدور بیانیه های جداگانه ای رفتار دولت بلاروس را محکوم کردند. اورسولا فون رئیس کمیسیون اروپا قول داد که این حادثه را بدون عواقب ترک نکند. هرگونه نقض قوانین حمل و نقل هوایی بین المللی عواقبی را به دنبال دارد. غیرقابل قبول است که هواپیمای رایان ایر که از آتن به ویلنیوس در حال پرواز است، مجبور به فرود در مینسک گردد.

دبیرکل ناتو هم این حادثه را خطرناک خواند و گفت احتیاج به تحقیقات بین المللی دارد. وزارت امور خارجه اتریش نیز بر لزوم تحقیقات در این باره صحبت کرد.، ایرنا

گروه ساختمانی ابان

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 58629

به "انگلیس خواهان تشدید تحریم ها علیه بلاروس شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس خواهان تشدید تحریم ها علیه بلاروس شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید