اهمیت یادگیری زبان در کانادا

به گزارش مجله یک کامپیوتر، زبان ویژگی انحصاری انسان است. موجودات دیگر می توانند ازطریق حرکت ها و صداها باهم ارتباط برقرار نمایند اما این ارتباط با ارتباطی که انسان ها باهم دارند، کاملا متفاوت است. واژه های یک شعر می تواند انسان ها را به گریه بیندازد و یک توییت کوتاه 140 حرفی می تواند باعث اتفاقات عظیم در سطح دنیا گردد. انسان چگونه به این توانایی ها دست یافته است؟ انسان چگونه یاد می گیرد که از زبان استفاده کند؟ آن چه امروز آقای مترجم درموردش صحبت می نماید، چگونگی یادگیری زبان اول و زبان دوم و تفاوت های میان این دو است. یادگیری زبان فرایند ایجاد توانایی درک یک زبان و استفاده از آن برای ارتباط با دیگران است. این فرایند از یک دنیای بی کلام و بی واژه شروع می گردد و به دنیای کسی می رسد که نمی تواند در کلاس ساکت بنشیند و مدام حرف می زند! این فرایند به تعبیر دقیق تر، فرایند یادگیری زبان اول یا زبان نیتیو (زبان مادری) است. اما تفاوت های فراوانی میان یادگیری زبان اول و زبان دوم دیده می گردد. هنگامی که زبان مادری خود را یاد می گرفتید، یک لیست بلند از واژه هایی که باید حفظ کنید یا کتاب های گرامر قطور نداشتید. بلکه با پدر و مادری زندگی می کردید که فقط خوراکی هایی که باید بخورید و زمان خواب را یادآوری می کردند. این تجربه جذاب است و عمدتا ناخودآگاه رخ می دهد. تا جایی که اصلا نمی توانید جزییات آن را به خاطر بیاورید. پیش از آن که روز اول مدرسه، معلم اول دبستان وارد کلاس گردد و به شما فارسی بیاموزد، با همکلاسی تان به زبان فارسی حرف می زدید و خلاصه سریال شب گذشته را که به زبان فارسی بود برایش تعریف می کردید.

اهمیت یادگیری زبان در کانادا

اهمیت یادگیری و کلاس زبان انگلیسی در کانادا

خلاقیت، همکاری، ارتباط و تفکر انتقادی از مهم ترین مهارت های مورد احتیاج شهروندان قرن بیست و یک است. زبان در تمامی این مهارت ها نقشی حیاتی ایفا می نماید. اقتصاد و فرهنگ جهانی بیش از پیش در هم تنیده است. اینترنت و فناوری اطلاعات تغییرات عمده ای را در زندگی فردی و اجتماعی بشر امروز پدید آورده است. احتیاج به دانستن زبان های جدید کم کم به یکی از مهارت های ضروری شهروندان امروز جهان تبدیل می گردد. برای یادگیری زبان انگلیسی، یکی از روش شرکت در دوره های آموزش آنلاین زبان انگلیسی است. در اینجا چند نمونه از فواید یادگیری یک زبان جدید را در زندگی فردی و اجتماعی امروز بشر اشاره می کنیم.

** زبان آموزی باعث بهبود عملکرد مغز می گردد.

** یادگیری زبان جدید تصمیم گیری ها را بهتر می نماید.

** دانستن زبانی جدید فرصت دوستی های تازه را فراهم می نماید.

** با دانستن زبانی جدید درکی عمیق تر از فرهنگ خودمان پیدا می کنیم.

** یادگیری یک زبان جدید فرصت های شغلی فراوانی را پدید می آورد.

** یادگیری زبان جدید باعث پیشرفت تحصیلی می گردد.

** زبان جدید دریچه جدیدی را برای تجربه هنر، ادبیات و فلسفه می گشاید.

** زبان آموزی لازمه مهاجرت و مسافرت است.

افراد زیادی به راحتی زبان دوم را فرامی گیرند. اما افراد زیادی هم در این راه شکست می خورند. بعضی از افراد فکر می نمایند یادگیری زبان فقط در سنین کودکی و نوجوانی اتفاق می افتد. درست است که در سن پایین تر فرایند رشد ذهنی بیشتر است اما مغز در هر سنی می تواند ارتباط های عصبی جدید بسازد. پس یادگیری هرچیز تازه ای در هر زمانی ممکن است.

اهمیت یادگیری زبان ترکی

زبان ترکی یکی از رایج ترین زبان های زنده جهان، شناخته شده که در حال حاضر جمعیتی معادل با 100 میلیون نفر گویشور در سطح جهان دارد که به عنوان زبان اول و دوم از آن استفاده می نمایند. در کشورهایی مانند مقدونیه، قبرس شمالی، بلاروس، یونان، کوزو، رومانی، ترکیه، آذربایجان، عراق و … افراد زیادی به زبان ترکی صحبت می نمایند. سالانه افراد بسیار زیادی از ترکیه به غرب اروپا مهاجرت می نمایند که این نیز موجب تکلم زبان ترکی در آن مناطق شده است. این زبان در ابتدا به شکل ترکی عثمانی بوده که منقرض شده است و امروزه شکل استانبولی آن بسیار رایج است. خواستگاه اصلی این زبان منطقه ترکستان چین بوده است و بعد از آن توسط دولت عثمانی گسترش پیدا نموده است. برای یادگیری زبان ترکی شما می توانید در دوره های آموزش آنلاین زبان ترکی استانبولی شرکت کنید.

*** زبان ترکی، پانزدهمین زبان جهان است.

*** یادگیری زبان ترکی یاری به یادگیری زبان های مرتبط است.

*** کشور ترکیه ارتباط خوبی با سایر کشورهای جهان دارد.

*** ایجاد فرصت های شغلی به اهمیت یادگیری این زبان می افزاید.

*** ترکیه به نوعی مهد تمدن محسوب می گردد.

*** در ترکیه تنها تسلط به زبان انگلیسی کافی نیست.

*** زبان ترکی یک زبان منحصر به فرد و بی نظیر است.

*** با یادگیری زبان ترکی دو زبانه می شوید.

*** یادگیری زبان ترکی به تقویت حافظه یاری می نماید.

زبان آموزی این روز ها بنا به دلایل مختلفی در میان افراد بسیار بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گرفته است. اما در عصر جدید یادگیری زبان دیگر تنها به زبان انگلیسی محدود نمی گردد. روابط بین الملل و ارتباطات میان کشور ها آنقدر عمیق و نزدیک تر شده است که هر کشوری بر خود لازم می بیند، زبان کشوری را که قرار است با آن به داد و ستد بپردازد و یا به آن به هر دلیلی سفر کند، بیاموزد. از جمله کشور هایی که در همسایگی ما قرار گرفته است و هر ساله گردشگران و تاجران بسیار زیادی به آن سفر می نمایند، کشور ترکیه است. ترکیه مدت هاست که مورد توجه ما ایرانی ها هم برای سرمایه گذاری و هم گردش و تفریح بوده است. البته بعضی در این میان کشور ترکیه را به عنوان مقصدی برای ادامه تحصیل بر می گزینند. شاید دلیل آن شباهت های فرهنگی باشد که میان ما و ترکیه دیده می گردد.

کشور ترکیه در سال های اخیر خیلی سریع تر از حد انتظار، به رشد مالی رسید و همین موضوع باعث شد کسب و کار های بین المللی زیادی راه انداری کند. پس یادگیری زبان ترکی امروز به امری مهم و جهانی تبدیل شده است خصوصا برای آن دسته از افرادی که می خواهند با کشور ترکیه تعاملات مالی و بازرگانی داشته باشند و از بازار کار پویا و فعال این کشور کسب سود و درآمد نمایند. زبان ترکی دوزادهمین زبانی است که در جهان رواج دارد. تنها در کشور ترکیه هفتاد و چهار میلیون نفر به این زبان صحبت می نمایند. در سراسر جهان هم در حدود هفتاد و هشت هزار نفر بر این زبان تسلط دارند و از آن برای برقراری روابط با دیگران استفاده می نمایند.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 15 فروردین 1400 بروزرسانی: 15 فروردین 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 52749

به "اهمیت یادگیری زبان در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهمیت یادگیری زبان در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید