بحران اوکراین محور گفت وگوی امروز روسیه و آمریکا

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه از گفت و گوی مقام های این کشور و آمریکا درباره بحران اوکراین که در آستانه شروع جنگ قرار گرفته است، اطلاع داد.

بحران اوکراین محور گفت وگوی امروز روسیه و آمریکا

شبکه تلویزیونی ار. ب.کا و خبرگزاری تاس روز سه شنبه به نقل از ریابکوف اظهار داشتند که مقام های روسیه و آمریکا درباره شرایط منطقه دونباس (منطقه مناقشه شرق اوکراین) گفت و گو کردند.

معاون وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه با دولت آمریکا تماس گرفتیم و بدون اشاره به جزییات این گفت و گو و اینکه چه مقام های از دو کشور در آن شرکت نموده اند، گفت: مسکو بطور قانع کننده آنچه را که در مناطق جنوب شرق اوکراین جریان دارد برای طرف آمریکایی تشریح کرد.

به گفته ریابکوف، در این منطقه اوکراین، اقدامات تحریک آمیز از طرف کی یف و شرکای غربی این کشور و در راس آنها آمریکا جریان دارد.

وی اظهار داشت: واشنگتن باید مراقب پیامدهای این سیاست هماهنگ شده با کی یف باشد.

شبکه تلویزیونی روسیه 24 روز گذشته اعلام نموده بود که سخنگوی وزارت خارجه امریکا از روسیه درباره اوضاع شرق اوکراین و اخبار مبنی بر تجمع هزاران نیروی نظامی روسی در مجاورت مرز اوکراین شرح خواست.

در گزارش این رسانه، تصاویری از قطارهای باری حامل تعداد زیادی از تانک نشان داده و گفته شد کی یف نیروهای تازه نفس و تجهیزات و تسلیحات نطامی سنگین به منطقه دونباس اعزام می نماید و در مناطق مسکونی این منطقه مستقر می نماید که این اقدامات در توافقنامه مینسک منع شده است.

دنیس پوشیلین رئیس جمهوری خوانده منطقه دونتسک در شرق اوکراین ادعا کرد که دولت اوکراین برای جنگ تمام عیار و حمله به منطقه دونباس آماده می گردد.

به گزارش ایرنا، پوشیلین روز دوشنبه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی روسیه24 گفت: احتمال شروع جنگ از سوی اوکراین علیه مناطق دونتسک و لوگانسک را بعید ندانست و گفت که همه شرایط برای جنگ تمام عیار فراهم شده است.

به گفته رئیس جمهور منطقه خودخوانده دونتسک، کی یف تجهیزات نظامی و تسلیحات سنگین و نیروهای تازه نفس به خطوط حائل در دونباس منتقل می نماید.

وی با بیان اینکه کی یف برای جنگ تمام عیار آماده شده است، اظهار کرد: باید ببینیم که آیا دستور سرنوشت ساز برای حمله که برای اوکراین مرگبار خواهد بود داده می گردد؟

رئیس جمهوری منطقه دونتسک با استناد به اطلاعات سازمان امنیت و همکاری اروپا گفت: ارتش اوکراین بیش از 600 قبضه تسلیحات سنگین به منطقه مناقشه منتقل نموده است.

پوشیلین این را نیز گفت که همه سناریوها را در شرایط کنونی آنالیز می نماید.

در روزهای اخیر تنش ها بین روسیه و اوکراین شدت گرفته است و مقام های روسی و اوکراینی یکدیگر را به تشدید مناقشه در شرق اوکراین متهم کردند.

به گزارش رسانه های روسی، روز گذشته بر اثر حمله پهبادی ارتش اوکراین به یک منطقه مسکونی در نزدیکی شهر دونتسک در شرق اوکراین یک کودک 5 ساله کشته و یک نفر دیگر مجروح شد.

آمریکا و ناتو بر حمایت از اوکراین در برابر روسیه تاکید نموده اند.

کاخ سفید روز آدینه در بیانیه ای اظهار داشت جو بایدن در گفت وگوی تلفنی با ولادیمیر زلنسکی بر حمایت ناگسستنی آمریکا از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین در مواجهه با تهاجم مداوم روسیه در دانباس و کریمه تاکید نمود.

در جریان جنگ داخلی در شرق اوکراین بین نیروهای این کشور و جدایی طلبان روس تبار، که یک سال پیش با آتش بس بین دو طرف متوقف شد، در مجموع نزدیک به 14 هزار نفر اکثرا غیرنظامی جان خود را ازدست دادند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 54105

به "بحران اوکراین محور گفت وگوی امروز روسیه و آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران اوکراین محور گفت وگوی امروز روسیه و آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید