برجام تعهد بین ایران و آمریکا نیست، 11 تن آب سنگین به عمان ارسال شده است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به تحولات شکل گرفته در آمریکا گفت: برجام تعهد بین دو کشور ایران و آمریکا نیست که آنها بخواهند اقداماتی انجام دهند بلکه برنامه ای بین المللی و مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل است.

برجام تعهد بین ایران و آمریکا نیست، 11 تن آب سنگین به عمان ارسال شده است

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران خبرنگاران پویا؛ علی اکبر صالحی روز سه شنبه در حاشیه همایش گرامیداشت روز جهانی آثار جنگ بر محیط زیست در جمع خبرنگاران درباره این پرسش که تحولات انتخاباتی آمریکا چه تأثیری بر برجام می گذارد، اظهار کرد: تصور می کنم وقتی که رئیس جمهور آمریکا عملاً سکان این کشور را عهده دار گردد در چارچوب واقعیات عمل خواهد نمود.

وی اضافه کرد: برجام تعهد بین دو کشور نیست که طرف مقابل بخواهد اقداماتی انجام دهد، بلکه برنامه ای بین المللی و مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل است.

رئیس سازمان انرژی اتمی توضیح داد: تصور می کنیم با مسائل چندانی روبه رو نشویم و موضوعات مطرح شده فرضیاتی است که ارائه می گردد.

صالحی تأکید کرد: به طور حتم تصمیمات مسئولان و دولتمردان ما نیز مبتنی بر هوشمندی، هوشیاری و محاسبه لازم در تمامی ابعاد است.

11 تن آب سنگین به عمان ارسال شده است

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره فروش و انتقال مازاد آب سنگین نیز گفت: حدود 11 تن آب سنگین به عمان ارسال نموده ایم و این بدین منظور است که طرف مقابل اعلام آمادگی برای خرید آب سنگین داشته است.

صالحی اضافه کرد: نامه هایی را از طرف مقابل دریافت نموده ایم و حدود 11 تن آب سنگین را به عمان انتقال دادیم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران طبق تعهدات برجام عمل می نماید، اظهار کرد: ما بنابر تعهدات مدنظر در برجام فعالیت می کنیم و انتظار داریم طرف مقابل هم بنابر تعهداتی که داده عمل کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: تا به امروز امور مختلف به ویژه در زمینه فنی به خوبی پیش رفته و مسئله ای نداریم؛ حال در بحث تحریمها بعضی کندی ها از طرف مقابل مشاهده می گردد که نمونه آن در ارتباط با عملکرد بانکهای بزرگ است و وزارت خارجه نیز پیگیر حل و فصل آن شده که تصور می کنیم آرام آرام این روند نیز حل و فصل گردد.

صالحی توضیح داد: در مجموع تصور می کنیم برنامه برجام تا به امروز به خوبی پیش رفته و امیدواریم در آینده نیز با مسئله ای روبه رو نشویم.

منبع: تسنیم
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 13 شهریور 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 15015

به "برجام تعهد بین ایران و آمریکا نیست، 11 تن آب سنگین به عمان ارسال شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برجام تعهد بین ایران و آمریکا نیست، 11 تن آب سنگین به عمان ارسال شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید