تاکید اردوغان بر حمایت از لیبی در مصاحبه با دبیرکل ناتو

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس جمهور ترکیه در گفتگوی تلفنی با دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بر لزوم حمایت از دولت جدید لیبی تاکید نمود.

تاکید اردوغان بر حمایت از لیبی در مصاحبه با دبیرکل ناتو

به نقل از المیادین، رجب طیب اردوغان٬ رئیس جمهور ترکیه و ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز آدینه تماس تلفنی پیرامون مسائل منطقه ای، افغانستان و بحران روسیه و اوکراین برقرار کردند.

دفتر ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه خاطرنشان کرد طرفین در این تماس تلفنی، پیرامون مسائل منطقه ای به ویژه بحران روسیه و اوکراین، دریای اژه، مدیترانه شرقی، تحولات لیبی و افغانستان گفتگو کردند.

اردوغان در این گفتگوی تلفنی گفت: باید از دولت جدید لیبی در زمینه دفاعی و امنیتی پشتیبانی گردد. ترکیه نیز در چارچوب توافق نامه های امضا شده در این راستا همکاری و حمایت لازم را انجام خواهد داد.

اردوغان در ادامه به دبیرکل ناتو گفت: حمایت از افغانستان با استفاده از امکانات و توانایی های ناتو باید به موثرترین شکل ممکن ادامه یابد.

وی درباره تحولات روسیه و اوکراین نیز توضیح داد: بحران روسیه و اوکراین باید به وسیله گفتگو و بر اساس تمامیت ارضی اوکراین و توافق های مینسک حل گردد.

اردوغان تاکید نمود که در نتیجه اقدامات سازنده و تداوم رایزنی های ترکیه، امروزه جو آرامی در دریای اژه و مدیترانه شرقی حاکم است.

این تماس همزمان با سفر عبد الحمید الدبیبه، نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی برای تقویت همکاری های نظامی و مالی به مسکو است.

کابینه الدبیبه و محمد المنفی، رئیس جدید شورای ریاستی لیبی مامور برقراری دوباره اتحاد میان نهادهای این کشور جنگ زده هستند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 55512

به "تاکید اردوغان بر حمایت از لیبی در مصاحبه با دبیرکل ناتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید اردوغان بر حمایت از لیبی در مصاحبه با دبیرکل ناتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید