تاکید رئیس جمهور بر مصرف بهینه غذا و دارو

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرگزاری خبرنگاران-رئیس جمهور گفت: امروز نیازمند فراوری و مصرف بهینه در زنجیره فراوری و مصرف مواد غذایی و دارو هستیم.

تاکید رئیس جمهور بر مصرف بهینه غذا و دارو

به گزارش خبرنگاران، آقای روحانی در آیین بهره برداری از طرح های ملی معاونت علمی و فناوری و وزارت جهاد کشاورزی اضافه نمود: بر اساس بعضی آمار ها هم اکنون 40 درصد فراوریات مواد غذایی در زنجیره فراوری تا مصرف به دلیل شرایط خاص فراوری یا فقدان زنجیره مناسب در صنایع تبدیلی و تکمیلی و بد مصرفی به ضایعات تبدیل می گردد.

وی افزود: به ثمرنشستن تمام کوشش های اجرا شده برای افزایش سطح کمی و کیفی فراوریات در بخش های مختلف اعم از دارو و مواد غذایی به منظور تامین احتیاج مردم در شرایط سخت کنونی مستلزم ایجاد فرهنگ مصرف بهینه است.

رئیس جمهور گفت: دوران کرونا شرایطی بود که خوداتکایی و تامین امنیت غذایی را بیش از پیش برای همگان اشکار کرد دنیای امروز با دنیای پیش از کرونا بسیار متفاوت است و ما باید بتوانیم روی پای خود بایستیم.

اقای روحانی با اشاره به نقش شرکت های دانش بنیان در فراوری سم، بذر و کود در نزدیک شدن به اهداف طراحی شده در فراوری محصولات کشاورزی توضیح داد: متاسفانه با وجود تمامی کوشش های اجرا شده برای تامین احتیاج مواد غذایی و دارو در کشور شاهد فرهنگ نامناسب مصرف در مصارف غذایی و دارویی هستیم که حل این مشکل احتیاجمند فرهنگ سازی است.

وی جنس افتتاح های اجرا شده امروز را متفاوت از افتتاح های اجرا شده در هفته های گذشته توصیف کرد و گفت: امروز چندین شرکت دانش بنیان افتتاح شد که در عین بسترسازی برای جذب جوانان تحصیل نموده امکان فراوری احتیاج های اساسی کشور در فراوری بذر های هیبریدی را فراهم کرد.

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 41715

به "تاکید رئیس جمهور بر مصرف بهینه غذا و دارو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید رئیس جمهور بر مصرف بهینه غذا و دارو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید