تاکید نخست وزیر ارمنستان بر توسعه روابط ایران و اوراسیا

به گزارش مجله یک کامپیوتر، نخست وزیر ارمنستان در حاشیه برگزاری جلسه شورای عالی مالی اوراسیا در ایروان بر تداوم همکاری کشورهای منطقه با ایران تاکید نمود.

تاکید نخست وزیر ارمنستان بر توسعه روابط ایران و اوراسیا

با تور ارمنستان از کشور زیبای همسایه دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نخست وزیر ارمنستان گفت که توسعه روابط ایران و اتحادیه اوراسیا به توسعه روابط دو جانبه بین ارمنستان و ایران یاری خواهد نمود.

به نوشته وبگاه نیوز آرمینیا نیکل پاشینیان نخست وزیر ارمنستان سه شنبه پس از برگزاری جلسه شورای عالی مالی اوراسیا در ایروان پایتخت این کشور بر لزوم توسعه روابط ایران با کشورهای منطقه اوراسیا تاکید نمود.

پاشینیان با بیان لازم الاجرا شدن توافقنامه ایجاد منطقه آزاد تجاری اتحادیه اوراسیا و ایران و وجود بازارهای عظیم تجاری در ایران و کشورهای اوراسیا گفت، این توافقنامه فرصت های جدیدی را برای توسعه تجارت دو جانبه ایجاد می نماید.

بر اساس این گزارش، حسن روحانی رئیس جمهوری ایران روز گذشته به منظور شرکت در نشست سران اتحادیه مالی اوراسیا در رأس هیأتی به ایروان سفر کرد.

رئیس جمهور ایران پیش از سفر به ارمنستان با اشاره به اینکه از آبان سال جاری روابط تجاری منطقه آزاد ایران با این منطقه برقرار می گردد، پیوستن ایران به اتحادیه اوراسیا را فرصت بسیار خوبی برای تجار و بازرگانان و بخش اقتصاد دولتی برای توسعه رابطه تجاری با این 5 کشور برشمرد. (جزئیات بیشتر)

به گفته نخست وزیر ارمنستان قالب این همکاری بیانگر فرصت های بزرگی است که باید مورد استفاده قرار گیرد. پاشینیان در سرانجام اعلام کرد که ارمنستان امیدوار به توسعه فرصت های ترانزیتی است.

وزیر خارجه ارمنستان نیز آدینه گذشته در دیدار با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک تاکید نمود که ارمنستان گفتمان سطح بالا و روابط محبت آمیز با ایران را بسیار مهم می داند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 13809

به "تاکید نخست وزیر ارمنستان بر توسعه روابط ایران و اوراسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید نخست وزیر ارمنستان بر توسعه روابط ایران و اوراسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید