تشدید تدابیر امنیتی در پایتخت چین

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مقام های پکن در تدارک برای برگزاری مراسم ها و رژه نظامی ویژه هفتادمین سالگرد پایه گذاری چین کمونیستی در تاریخ اول اکتبر آینده، تدابیر و محدودیت های امنیتی گسترده ای را در پایتخت این کشور برای دو هفته باقی مانده تا این مراسمها از جمله با ممنوع کردن پرواز کایت، پهپاد و کبوترهای خانگی در بخشهایی از شهر اجرا نموده اند.

تشدید تدابیر امنیتی در پایتخت چین

با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید.

براساس اعلامیه ای که در وبسایت اداره شهرداری شهر پکن منتشر شده، در راستای این تدابیر امنیتی و از تاریخ 15 سپتامبر تا اول اکتبر به پرواز درآمدن هر چیزی که بر امنیت پروازی تاثیر منفی بگذارد در 7 منطقه از 16 منطقه پایتخت چین ممنوع می گردد.

این ممنوعیت ها شامل ممنوعیت به پرواز درآمدن بالون و فانوس های بادکنکی نیز می شوند.

امروز یکشنبه، گروهی از هواپیماهای ارتش چین در جریان مراسم آماده سازی برای این رژه بزرگ از روی جهت رژه پرواز کردند. این مانور آماده سازی برای دومین هفته متوالی در روزهای شنبه و یکشنبه در پایتخت چین برگزار شده است.

روز شنبه نیز در جریان همین مانورها چندین تانک و خودروی نظامی به اجرای تمرین در همین جهت رژه پرداختند.

مقام های چین در عین حال این جهت وسیع را نسبت به رفت وآمد خودروها و عابران پیاده مسدود کردند و در فاصله دوری از محل تمرینات، موانعی را به منظور جلوگیری از نزدیک شدن مردم قرار دادند.

رژه مذکور بخشی از یک مراسم گسترده است که مقام های چین برای اجرا در میدان تیان آنمن به مناسبت هفتادمین سالگرد پایه گذاری جمهوری خلق چین برنامه ریزی نموده اند.

در تاریخ اول اکتبر 1949 نیروهای کمونیست بعد از شکست دادن ارتش ملی گرای متعلق به چیانگ کای-شک در جریان جنگ داخلی چین قدرت را در این کشور به دست گرفتند. این ملی گرایان در آن موقع به جزیره تایوان عقب نشینی کردند و در آن جا یک دولت رقیب تحت نام جمهوری چین ایجاد کردند.

قرار است در مراسم اول اکتبر سال جاری شی جینپینگ رئیس جمهور چین به ایراد سخنرانی بپردازد و بیش از صد هزار نفر نیز در یک به اصطلاح نمایش دسته جمعی شرکت خواهند کرد.

مقام های چینی گفتند که این رژه نظامی بزرگتر از رژه های مربوط به مراسمات پنجاهمین و شصتمین سالگرد تاسیس چین کمونیستی و همینطور بزرگتر از رژه برگزار شده در سال 2015 به مناسبت هفتادمین سالگرد سرانجام جنگ جهانی دوم خواهد بود.

خبرگزاری شینهوا گزارش کرد که طی روزهای شنبه و یکشنبه میدان تیان آنمن در شهر پکن به روی بازدیدکنندگان مسدود شده و مجددا در روز دوشنبه این میدان برای آنها بازگشایی خواهد شد.

در عین حال بعضی خیابان ها و ایستگاه های مترو در پکن نیز در راستای تدابیر به اجرا در آمده در ساعاتی تعطیل شدند و دسترسی به یک سری ساختمان ها در اطراف جهت رژه نیز مسدود شد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 مهر 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 12512

به "تشدید تدابیر امنیتی در پایتخت چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید تدابیر امنیتی در پایتخت چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید