تشریح اقدامات پارک علم و فناوری مازندران در ایام کرونایی سال 99 خبرنگاران

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس پارک علم و فناوری مازندران گفت: فراوری چندین هزار لیتر محلول ضد عفونی کننده توسط شرکت های صنعت سبز طبرستان، اکلیل قائم، پوشش حیات سبز، بهساز نیروی کار نگین و مروارید زیبای صدف کاسپین از جمله اقدامات پارک در روز های ابتدایی شیوع کرونا بود.

تشریح اقدامات پارک علم و فناوری مازندران در ایام کرونایی سال 99 خبرنگاران

علی معتمدزادگان، رئیس پارک علم و فناوری مازندران در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، با اشاره به نقش این مرکز در فراوری اقلام مربوط به ویروس کرونا گفت: زمانی که خبر شیوع کرونا شنیده شد، شرکت های دانش بنیان در سراسر کشور ایده ها و اقدامات قابل توجهی را ارائه دادند که مجموعه ما نیز از این قائله جدا نماند. در ابتدا با صدور فراخوان از تمامی کسانی که می توانند با طرح های نوآورانه و خلاقانه گامی در این راستا بردارند دعوت به همکاری کردیم.

معتمدزادگان اضافه نمود: فراوری چندین هزار لیتر محلول ضد عفونی کننده توسط شرکت های صنعت سبز طبرستان، اکلیل قائم، پوشش حیات سبز، بهساز نیروی کار نگین، پادینا طب پارسیان، زولنگ رسپینا، پاک زیست طنین مهرگان و مروارید زیبای صدف کاسپین از جمله اقدامات پارک در روز های ابتدایی شیوع کرونا بود.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران در مورد دستگاه وندیلاتور فراوری شده به همت یکی از شرکت های مستقر در این مجموعه اظهار کرد: دستگاه تنفس مصنوعی یا ونتیلاتور دستگاهی است که هوای قابل تنفس را به داخل ریه فرستاده و سپس دی اکسید کربن را از ریه ها خارج می نماید. این محصول عملیات ونتیلاسیون را برای بیمارانی که شرایط حاد تنفسی ندارند در طولانی مدت انجام می دهد. این دستگاه به دلیل ابعاد کوچک، وزن سبک و آسانی عملکرد در منزل، آمبولانس، بخش های ویژه با درجه اهمیت کم قابل استفاده می باشد و هوای فشرده شده را به میزان مورد احتیاج برای بدن با هم ترکیب کرده، سپس آن را گرم و مرطوب کرده و توسط تیوب های مخصوصی تحت عنوان مدار تنفسی به بیمار تحویل می دهد.

وی همچنین در خاتمه گفت: افزایش ظرفیت دستگاه بی خطرساز زباله های عفونی بیمارستانی توسط شرکت خزر الکتریک، فراوری ماسک سه لایه بهداشتی توسط شرکت مازرون فوم و برنامه ریزی برای گسترش حجم فراوری، فراوری دستگاه اکو استریل بیمارستانی توسط شرکت مدار گستر فناور چالوس، فراوری لباس های ایزوله و گان جراحی توسط شرکت الکتروگستر کسری، استفاده از پهپاد محلول پاش برای ضد عفونی کردن معابر شهری توسط شرکت کاسپین هوا دریا، ساخت پهپاد محلول پاش توسط شرکت ابر تک و ... از دیگر محصولات فراوریی پارک علم و فناوری مازندران در سال 98 است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 54627

به "تشریح اقدامات پارک علم و فناوری مازندران در ایام کرونایی سال 99 خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح اقدامات پارک علم و فناوری مازندران در ایام کرونایی سال 99 خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید