تعلیق آزمایش بالینی الی لیلی؛ واکسن کرونا در آمریکا

به گزارش مجله یک کامپیوتر، در اطلاعیه شرکت آمده ایمنی از بالاترین درجه اهمیت در لیلی برخوردار است. ما آگاهیم که هیأت مستقل نظارت بر ایمنی داده های اکتیو-3 توصیه به تعلیق انجام آزمایشات، برای رعایت جوانب احتیاط، نموده است.

تعلیق آزمایش بالینی الی لیلی؛ واکسن کرونا در آمریکا

آزمایش پادتن اکتیور-3 مورد حمایت پروژه ساخت واکسن ویروس کرونا در دولت ترامپ موسوم به عملیات فوق سریع است

با گفته یک سخنگوی شرکت الی لیلی، آزمایش بالینی یک پادتن مهم برای رسیدن به واکسن کووید-19 به علت نگرانی های ایمنی در آمریکا متوقف شد. به گفته این سخنگو، آزمایش پادتن اکتیور-3 که مورد حمایت پروژه ساخت واکسن ویروس کرونا دولت ترامپ موسوم به عملیات فوق سریع است، برای رعایت احتیاط به حال تعلیق درآمد.

در اطلاعیه شرکت آمده ایمنی از بالاترین درجه اهمیت در لیلی برخوردار است. ما آگاهیم که هیأت مستقل نظارت بر ایمنی داده های اکتیو-3 توصیه به تعلیق انجام آزمایشات، برای رعایت جوانب احتیاط، نموده است.

الی لیلی، یک شرکت مهم داروسازی آمریکایی، عضوی از پروژه اکتیو بود که مؤسسه ملی بهداشت در قالب بخشی از اقدامات دولت فدرال، جهت ساخت، فراوری و نهایتا توزیع سریع واکسن کرونا در سراسر کشور راه اندازی نموده است.

خبر تعلیق آزمایش های این شرکت پس از اظهارات رئیس شرکت جانسون و جانسون منتشر می گردد که گفته بود چند روز طول می کشد تا معلوم گردد علت بیماری غیرقابل توضیحی که یکی از داوطلبان به آن دچار شده و موجب توقف موقت آزمایش های واکسن کووید-19 را در آخرین مرحله شده چه بوده است.

ماتای مامن، رئیس تحقیق و توسعه جانسن، شرکت تحقیقات دارویی جانسون و جانسون، روز سه شنبه گفت: شاید هیچ ربطی به واکسن نداشته باشد. این شرکت گفت: هنوز نمی دانند که آیا داوطلب بیمار واکسن آزمایشی را دریافت نموده یا نه.

مامن گفت: جانسون و جانسون مطابق قرارداد های تحقیقاتی، اطلاعات لازم را در اختیار هیأت مستقل ناظر بر ایمنی بیماران مورد مطالعه قرار داده است. تحقیقات یک دوز واکسن موسوم به هم نوازان متشکل از 60 هزار داوطلب از چند کشور مختلف خواهد بود.

جانسون و جانسون گفته است، انتظار دارد ثبت نام برای این آزمایش ها در عرض دو یا سه ماه به انجام برسد. شرکت از ماهیت این بیماری، که یکشنبه خبردار شد و دوشنبه شب فاش کرد، هیچ اطلاعی منتشر ننموده است. تعلیق آزمایش های در تحقیقات طولانی مدت این چنینی غیرعادی نیست، زیرا که بعضی داوطلبان ممکن است در اثر بیماری های غیرمرتبط به ناخوشی دچار شوند.

بر خلاف تحقیقاتی که نهاد های قانونی دولت مجبور به توقف می نمایند، این گونه تعلیق های موقتی از طرف حامیان آزمایش دارو اعمال می گردد و غالبا به سرعت رفع می شوند.

منبع: ایندیپندنت

منبع: فرادید
انتشار: 25 آبان 1399 بروزرسانی: 25 آبان 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 42366

به "تعلیق آزمایش بالینی الی لیلی؛ واکسن کرونا در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعلیق آزمایش بالینی الی لیلی؛ واکسن کرونا در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید