تقلای ترامپ برای فرار از شکست در انتخابات 2020

به گزارش مجله یک کامپیوتر، دونالد ترامپ مردی پیمان شکن که از زمان روی کار آمدن در سِمت رئیس جمهوری آمریکا، به بسیاری از توافقنامه های بین المللی پشت کرده است، اکنون شرایط خود را برای حفظ کرسی کاخ سفید در خطر می بیند.

تقلای ترامپ برای فرار از شکست در انتخابات 2020

ترامپ تنها نامزد حزب جمهوریخواه آمریکاست که به احتمال زیاد در انتخابات ریاست جمهوری آبان ماه در مقابل جو بایدن دموکرات قرار می گیرد.

دموکرات ها قرار است در همایش چهار روزه خود که در شهر میلواکی واقع در ایالت ویسکانسین آمریکا از 17 تا 20 ماه اوت (27 تا 30 مرداد) برگزار می شود، درنهایت جو بایدن و معاون آینده وی را که هنوز نامشخص مانده است، بطور رسمی اعلام کنند.

جمهوریخواهان نیز قرار است پس از همایش دموکرات ها، در شهر شارلوت ایالت ویسکانسین از 24 تا 27 ماه اوت (سوم تا ششم شهریور) مراسمی برگزار کنند، جایی که دو نامزد نهایی آنها، دونالد ترامپ و مایک پنس از مدت ها قبل مشخص شده اند.

از نظر کارشناسان کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری 2020 برای دموکرات ها با وجود حضور فردی چون ترامپ در کاخ سفید، کارزاری معمولی نخواهد بود. دموکرات ها می گویند که تمرکز اصلی آنها بر روی مقابله با تلاش های جمهوریخواهان برای سرکوب رأی دهندگان قرار گرفته است.

ترامپ که با توجه به سو مدیریت اخیرش در زمینه کنترل و مهار ویروس کرونا در آمریکا، در بیشتر نظرسنجی ها از رقیب احتاقتصادی آینده دموکرات خود بایدن با اختلاف چشم گیری عقب است، تلاش دارد تا با تاکتیک اعلام تقلب در آرا به مقابله با چالشی که وی با آن روبرو است، برآید.

ترامپ که به نظر می رسد قصد دارد استارت تقلب در انتخابات را بزند، مدعی شده است که اگر دموکرات ها تصمیم بگیرند که از روش غیابی رای گیری و ارسال برگه های رای گیری به رای دهندگان استفاده کنند، شرایط بسیار وحشتناکی پیش می آید.

به همین دلیل، نتایج یک نظرسنجی جدید حاکی است که ترامپ از بایدن رقیب در ایالت های مهم فلوریدا، میشیگان و آریزونا عقب است. این ایالت ها همان ایالت هایی است که ترامپ در انتخابات سال 2016میلادی در آن به پیروزی دست یافت و برای موفقیت وی در انتخابات پیشرو، بسیار حائز اهمیت است.

نتایج نظرسنجی جدید سی ان ان و موسسه اس اس آراس که از 18 تا 24 ژوئیه (28 تیر تا 3 مرداد) انجام شد، نشان داد در حالی که ترامپ در سه ایالت فلوریدا، آریزونا و میشیگان موفقیت چندانی کسب نکرده است.

ترامپ در فلوریدا از بایدن به میزان 51 درصد در مقابل 46 درصد عقب افتاده و این ارقام در دو ایالت آریزونا و میشیگان به ترتیب 49 درصد در برابر 45 درصد و 52 درصد در برابر 40 درصد است.

در همین حال، محبوبیت کلی رئیس جمهوری آمریکا در این ایالت ها به دلیل نحوه مدیریت بحران کرونا کاهش یافته است به طوری که 60 درصد از آمریکایی های ساکن آریزونا، 59 درصد از ساکنان میشیگان و 57 درصد از مردم فلوریدا رویکرد ترامپ برای مقابله با ویروس کرونا را نمی پسندند. حاشیه خطای این نظرسنجی 3.8 درصد اعلام شده است.

همچنین نتایج نظرسنجی ان بی سی نیوز و موسسه ماریست نشان داد که بایدن در آریزونا 5 امتیاز از ترامپ پیشتر است به طوری که این نامزد دموکرات با 50 درصد آرا در برابر 45 درصد آرا ترامپ، از رئیس جمهوری فعلی آمریکا جلو افتاده است.

در این نظرسنجی که از یک هزار و 20 نفر در این ایالت از 14 تا 22 ژوئیه (24 تیر تا 1 مرداد) انجام شد و حاشیه خطای آن 3.7 درصد بود، مشخص شد که بایدن از حمایت لاتین تبارها، زنان، افرادی با مدارک دانشگاهی، افراد زیر 45 سال و افراد ساکن شهرها و حومه ها برخوردار است.

این در حالی است که مسیحیان اوانجلیکال، مردان، افراد 45 سال و بیشتر و کسانی که در شهرهای کوچک یا مناطق روستایی تر زندگی می کنند، بیشتر موافق ترامپ هستند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که ترامپ نامزد دلپسندی برای طرفداران موضوعات اقتصادی است، در حالی که حمایت از بایدن در زمینه مدیریت روابط نژادی و بحران کرونا بیش از ترامپ است.

تقریبا سه ماه به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا زمان باقی است و یک نظرسنجی جدید دیگر که توسط آسوشیتدپرس و مرکز تحقیق روابط عمومی(NORC) اجرا شده است، خبر می دهد که طرفداران بایدن به نسبت طرفداران ترامپ چه در مورد مبارزات انتخاباتی و چه در مورد نامزدشان، اشتیاق کمتری دارند.

با این حال، نتایج این نظرسنجی نشان داد که مردم آمریکا با اقدام ترامپ در زدن ماسک، برقراری توازن بین محدویت های کرونایی با تلاش ها برای کمک به اقتصاد آمریکا و بازگشایی کامل مدارس، در تعارض هستند.

اما نمره بایدن در این نظرسنجی، در زمینه برخورداری از خصلت های مثبتی چون صداقت، توانمندی و مراقبت از مردم آمریکا، بیش از ترامپ است.

نتایج نظرسنجی جدید آسوشیتدپرس و مرکز تحقیق روابط عمومی مشخص کرد تنها32 درصد آمریکایی ها از عملکرد ترامپ در مقابل کرونا راضی هستند.

همچنین هشت نفر از هر 10 آمریکایی معتقدند که کشورشان در جهت اشتباه حرکت می کند.

بر اساس نظرسنجی هاروارد-هریس، اقتصاد همچنان یکی از موضوع های اصلی پیش روی ایالات متحده است. در عین حال، نابودی کرونا و نژادپرستی نیز دغدغه اساسی دیگر رای دهندگان آمریکایی است.

نتایج نظرسنجی Harvard CAPS-Harris Poll حاکی است که 55 درصد از رای دهندگان آمریکایی بایدن را برای هدایت کشورشان آماده تر می دانند اما در مقابل، 45 درصد از رای دهندگان در مورد ترامپ چنین نظری دارند.

همچنین دو سوم از رای دهندگان اعلام کردند که کشورشان در جهت اشتباهی قرار گرفته است. پنجاه درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی که خود را جمهوریخواه معرفی کردند، از جمله افرادی هستند که معتقدند کشورشان در جهت درستی قرار ندارد.

با این همه، ترامپ نتایج نظرسنجی های جدید را نپذیرفته و گفته که حمایت از وی نزد قایقرانان و موتورسواران نشان می دهد که از بایدن جلوتر است.

وی روز دوشنبه در سفر به کارولینای شاقتصادی با طرح این ادعا اضافه کرد: فکر می کنم که اکنون روحیه کمپین های انتخاباتی من تقویت شده است و مانند کمپین سال 2016 اشتیاق بیشتر و روحیه بیشتری وجود دارد.

از سوی دیگر، ترامپ با بحران ادامه اعتراض های ادامه دار سراسری در آمریکا علیه نژادپرستی دست به گریبان است و براساس اعلام کارشناسان و رسانه های آمریکایی، وی با اعزام یگان های ویژه به برخی از ایالت هایی که توسط دموکرات ها اداره می شوند، درصدد اعمال روش سرکوب معترضان است که این موضوع نیز بر محبوبیت و شانس پیروزی دوباره وی درانتخابات می کاهد.

کارشناسان و رسانه های آمریکایی اکنون به نوع جدیدی از سرکوب ها و آنهم سرکوب رای دهندگان از سوی حزب جمهوریخواه اشاره دارند که در کنار آن اختلال در دستگاه های رای گیری نیز از موارد نگران کننده برای حزب دموکرات به شمار می رود.

مساله نژادپرستی در آمریکا، از جمله معضلاتی است که ترامپ را درگیر کرده است. ترامپ هیچ گاه خشونت ملی گرایان و برتری طلبان سفیدپوست را آنگونه که انتظار می رفت، محکوم نکرد و حتی به شیوه های مختلف آنها را زیر چتر حمایتی خود گرفت.

حزب جمهوریخواه، رئیس جمهوری خود را از این رویکرد بر حذر نداشت اما این حزب دموکرات بود که کوشید گرایش های نژادی ترامپ را به عنوان نقطه ضعف وی معرفی کند و با اتکا به سوابق تاریخی خود از این موضوع بهره برد.

حزب دموکرات در سه دهه متوالی 1970، 1980 و 1990میلادی نفوذ خود را در جامعه سیاهپوستان عمیق تر و دستاوردهایش را حفظ کرد. رویکردی که این حزب در سه دهه پایانی قرن بیستم اتخاذ کرده بود در اوایل قرن بیست و یکم با انتخاب باراک اوباما رنگین پوست به ریاست جمهوری، ثمره نهایی را به جامعه آمریکا ارائه کرد.

اما حزب جمهوریخواه در آن سال ها اعتنای چندانی به رای دهندگان رنگین پوست نکرد و حتی قطبی سازی نژادی را اشاعه داد تا به منافع سیاسی برسد. این حزب که خود از قافله عقب می دید با آمدن جورج دبلیو بوش با تغییر برنامه هایش توانست حدود 40 درصد از آرای لاتین تبارها را جذب کند و برای جلب توجه سیاهپوستان، دیپلمات هایی مانند کاندولیزا رایس و کالین پاول را به دولت راه داد.

این دور از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، صحنه رقابت دو نامزد سفیدپوست است و باید دید جامعه سیاهان ایالات متحده پس از ماجرای قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست پلیس سفیدپوست این کشور و اعتراض های گسترده بعد از آن، چه واکنشی به انتخابات پیش رو نشان می دهند.،ایرنا

مجله شرقیا

مجله شرقیا | مجله آموزشی و اطلاع رسانی تحصیلی
منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 37554

به "تقلای ترامپ برای فرار از شکست در انتخابات 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقلای ترامپ برای فرار از شکست در انتخابات 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید