تونی بلر خواهان برگزاری همه پرسی دوم در انگلیس شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از روزنامه سوئیسی تاگس آنسایگر، تونی بلر، نخست وزیر اسبق انگلیس در سخنانی توافق ترزا می، نخست وزیر فعلی انگلیس را با اتحادیه اروپا توافقی بسیار بد بیان کرد.

تونی بلر خواهان برگزاری همه پرسی دوم در انگلیس شد

تونی بلر با نگرانی نسبت به اوضاع فعلی انگلیس، تنها راه خروج از این وضعیت را برگزاری یک همه پرسی دیگر درباره برگزیت مطرح کرد.

نخست وزیر اسبق انگلیس همچنین توافق فعلی برگزریت را بدون حمایت از سوی مردم و آن را محکوم به شکست دانست.

در عین حال بلر گفته است که به اعتقاد او مردم انگلیس در همه پرسی دوم به ماندن در اتحادیه اروپا رای دهند.

بلر همچنین انگلیس را پلی میان اروپا و امریکا مطرح کرد و به گفته او اگر در این وضعیت انگلیس از اتحادیه اروپا خارج گردد هم از نظر اقتصادی و هم سیاسی اروپا ضعیف تر می گردد.

در همه پرسی ماه ژوئن سال 2016 در بریتانیا، 53 درصد از شرکت کنندگان انگلیس رای به خروج داده بودند. در ولز نیز بیش از 52 درصد رای دهندگان رای به خروج دادند. اما در اسکاتلند و ایرلندشمالی شرایط متفاوت بود و به ترتیب 44 درصد و 38 درصد شرکت کنندگان رای به خروج داده بودند و اکثریت آراء متعلق به موافقان ماندن در اتحادیه اروپا بود اما مجموعا رای همه بریتانیا به خروج بود.

مسائل درونی انگلیس علاوه بر مخالفت های اسکاتلند و ایرلند شمالی، تنوع نظر احزاب سیاسی مختلف از یک سو و نظرات متفاوت اعضای حزب حاکم از سوی دیگر موانع زیادی را برای دولت ترزا می در پیش برد مذاکرات ایجاد کرد و در حال حاضر علی رغم توافق ترزا می با سران اتحادیه اروپا بر سر اجرای برگزیت، اما در لندن تا کنون این توافق نتوانسته تائید گردد.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سامی: مجله سامی، وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 3323

به "تونی بلر خواهان برگزاری همه پرسی دوم در انگلیس شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تونی بلر خواهان برگزاری همه پرسی دوم در انگلیس شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید