جشنواره ملی ایل سنگسری در مهدی شهر افتتاح شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: ثبت سیاه چادرهای عشایری و کوچ ایل سنگسری از دستاوردهای جشنواره ملی ایل سنگسری است.

جشنواره ملی ایل سنگسری در مهدی شهر افتتاح شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، مهدی جمال در مراسم افتتاحیه جشنواره ملی ایل سنگسری اضافه نمود: بزرگ ترین جشنواره ملی ایل سنگسری با هدف معرفی جاذبه های گردشگری استان سمنان در حال برگزاری است.

او گفت: بر اساس تاکید بر واگذاری امور به بخش خصوصی، این جشنواره به بخش خصوصی با هدف توانمند سازی جوامع محلی واگذار شد.

جمال با بیان اینکه بزرگ ترین سرمایه گذاران مهدیشهر در برگزاری این رویداد مشارکت دارند، اضافه نمود: ما مفتخریم با تمام توان از برگزاری رویدادهای گردشگری توسط بخش خصوصی و با انجام سیاستگذاری حمایت کنیم.

او گفت: این جشنواره با حضور هنرمندان استان های قم، قزوین، تهران، البرز و مازندران شروع به کار نموده است.

منصور بیرقی دبیر جشنواره ملی ایل سنگسری نیز در این مراسم گفت: برگزاری جشنواره ملی ایل سنگسری از مطالبات مردمی بود.

او اضافه نمود: برگزاری جشن امامت و ولایت امام مهدی (عج)، برگزاری نشست تخصصی پوشاک و دست بافته ها، رونمایی از دو کتاب، همایش پیاده روی خانوادگی، جشنواره غذا و تجلیل از قهرمانان ورزشی از برنامه های مهم این جشنواره است.

بیرقی با قدردانی از مشارکت تمامی مردم مهدیشهر، سرمایه گذاران بخش خصوصی و مدیران و اعضای کمیته های جشنواره، گفت: مردم شهرستان مهدی شهر توان برگزاری رویدادهای بزرگ تر و مهم تر از این را هم دارند.

او از حمایت های استاندار سمنان، معاون سیاسی امنیتی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان از برگزاری این جشنواره قدردانی کرد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 7 دی 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 17199

به "جشنواره ملی ایل سنگسری در مهدی شهر افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره ملی ایل سنگسری در مهدی شهر افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید