حمله معترضان به سخنگوی وزارت خارجه عراق

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از النهرین، عبدالکریم خلف سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق امروز دوشنبه به اقداماتی که به دنبال درگیری های اتفاق افتاده در اطراف وزارت دادگستری عراق صورت گرفته است، اشاره و گفت: گروههایی که به منطقه الصالحیه بغداد حمله ور شدند؛ به سوی وزارت دادگستری حرکت کردند که نیروهای امنیتی با آنها مقابله کردند.

حمله معترضان به سخنگوی وزارت خارجه عراق

وی اضافه کرد: اقدامات ضروری از سوی نیروهای حافظ امنیت برای دور کردن این گروهها و پراکنده کردن آنها اجرا شده است.

همزمان بعضی رسانه های عراقی از درگیری هایی در نزدیکی وزارت فرهنگ عراق هم اطلاع داده اند.

از سوی دیگر شبکه السومریه از خاموش کردن لاستیک های آتش زده شده در منطقه العلاوی و الاحرار بغداد و استقرار گسترده نیروهای امنیتی در بغداد اطلاع داد.

خبر دیگر اینکه احمد الصحاف سخنگوی وزارت خارجه عراق از حمله تظاهرات نمایندگان به وی هنگام خروج از ساختمان وزارت خارجه عراق در بغداد اطلاع داد و گفت: گروهی از تظاهرات نمایندگان خودرو من را به محاصره درآوردند.

از سوی دیگر خبرنگار اسپوتنیک به نقل از شاهدان عینی اظهار داشت که نیروهای امنیتی در منطقه العلاوی در مرکز بغداد پس از کوشش صدها تظاهرات نماینده برای حمله به مقر نخست وزیری عراق مستقر شده اند.

خبر دیگر اینکه پل الاحرار هم از سوی نیروهای حافظ امنیت عراق بسته شده است.

این در حالی است که بعضی رسانه های عراقی اظهار داشتند که گردانندگان ناشناس تظاهرات میدان تحریر در پایتخت عراق در فعالیتی تازه اقدام به ایجاد رسانه خاص خود کردند.

این رسانه شامل یک نشریه به نام تٌکتٌک (موتور سه چرخه های معروف هندی) است که راننده های موتور سه چرخه ها آن را بین تظاهرنمایندگان توزیع می نمایند تا تظاهرنمایندگان از اخبار تظاهرات آگاه شوند.

همزمان گردانندگان ناشناس تظاهرات بغداد از آماده شدن برای راه اندازی یک ایستگاه رادیویی خاص در میدان تحریر اطلاع داده اند.

گفته می گردد که ایجاد این رسانه های خاص توسط بعضی از تظاهرنمایندگان از بیم قطع اینترنت و عدم دسترسی به اخبار تظاهرات به وسیله شبکه های اجتماعی اجرا شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 دی 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 17075

به "حمله معترضان به سخنگوی وزارت خارجه عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله معترضان به سخنگوی وزارت خارجه عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید