خبرنگاران استاندار کردستان: مدیران اجرایی باید از بخش خصوصی حمایت کنند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سنندج - خبرنگاران - استاندار کردستان به شرایط اقتصادی کشور و آسیب کرونا به بخش های مختلف اشاره کرد و گفت: مدیران و دستگاه های اجرایی موظف هستند با تمام توان از بخش خصوصی حمایت کرده و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

خبرنگاران استاندار کردستان: مدیران اجرایی باید از بخش خصوصی حمایت کنند

به گزارش خبرنگاران، بهمن مرادنیا روز یکشنبه در سی و هشتمین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی کردستان گفت: بخش خصوصی در شرایط شیوع کرونا مقاومت زیادی داشته و مسائل فراوانی را تحمل کرده بنابراین نیاز است مدیران نیز از واحدهای تولیدی و صنعتی حمایت کنند.

وی بر تلاش دستگاه های مسوول برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و بیکار شدن کارگران در شرایط کنونی تاکید کرد و اضافه نمود: برخی کارگران شرکت ها و واحدهای تولیدی بواسطه بدهی مدیران واحدها، بیمه شان تمدید نمی شود که انتظار داریم تامین اجتماعی و دستگاه های مربوطه این مشکل را حل کنند.

استاندار کردستان خواستار پیگیری سهم رانندگان از بیمه بیکاری شد و تاکید کرد: تمام تلاش بخش های مختلف، جذب بیشتر از سهمیه تسهیلات به کردستان باشد تا شاهد تاثیرگذاری آن بر رونق تولید و سرمایه گذاری استان باشیم.

مرادنیا از اتاق بازرگانی و بخش خصوصی برای کمک به بهداشت و درمان و از تلاش های علوم پزشکی در راستای خدمت به مردم تقدیر کرد و از سازمان صنعت، معدن و تجارت خواست پیگیر باشد تا سهمیه کردستان از ماسک بطور کامل تخصیص یابد.

پرداخت 60 میلیارد تومان تسهیلات حمایتی به آسیب دیدگان از کرونا

معاون هماهنگی امور مالی و توسعه منابع استاندار کردستان نیز با اشاره به اینکه درخواست دریافت 120 میلیارد تومان تسهیلات حمایتی به متقاضیان آسیب دیده از کرونا به بانک ها داده شده است، اضافه نمود: تا به امروز از این رقم 60 میلیارد تومان آن پرداخت شده و از این لحاظ رتبه نهم کشور را داریم.

خالد جعفری با بیان اینکه پرداخت تسهیلات در همه بخش ها همواره دغدغه دولت و مدیران است، اضافه نمود: 6 دهم درصد منابع بانکی کشور متعلق به کردستان است که اگر اعتمادسازی شده و درصد سپرده ها را بیشتر کنیم، سهم استان از این منابع افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به پرداخت پنج هزار و 916 میلیارد تومان تسهیلات بانکی در سال گذشته به متقاضیان استان، گفت: این رقم در مقایسه با سال پیش از آن 38 درصد افزایش نشان می دهد ضمن اینکه در سال جاری هم چهار هزار و 182 میلیارد تومان تسهیلات بانکی در قسمت های مختلف به واحدهای تولیدی و صنعتی پرداخت شده است.

معاون هماهنگی امور مالی و توسعه منابع استاندار کردستان به برنامه ریزی برای شناسایی واحدهای نیمه فعال و راکد استان در ابتدای سال جاری و تشکیل کارگروهی برای تامین منابع مالی آن اشاره کرد و یادآور شد: در بحث پرداخت تسهیلات به واحدهای صنفی و تولیدی آسیب دیده از کرونا جزو چهار استان پیروز کشور بوده ایم.

وی از پیشنهاد اتاق بازرگانی برای تشکیل ستاد احیای واحدهای تولیدی زیان دیده از کرونا با حضور کنندگان دستگاه های مرتبط در استان استقبال و از همکاری برای اجرای آن خبر داد.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 آبان 1399 بروزرسانی: 24 آبان 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 42236

به "خبرنگاران استاندار کردستان: مدیران اجرایی باید از بخش خصوصی حمایت کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار کردستان: مدیران اجرایی باید از بخش خصوصی حمایت کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید