خبرنگاران بازار سهام آمریکا سقوط کرد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، نیویورک- خبرنگاران- بازار سهام آمریکا در پی افزایش نگران کننده مبتلایان به کرونا و احتمال تعطیلی این کشور و اروپا، با افت 943 واحدی شاخص ها روبرو شد.

خبرنگاران بازار سهام آمریکا سقوط کرد

به گزارش خبرنگاران از آسوشیتدپرس، میانگین سهام صنعتی داو جونز روز چهارشنبه 943 واحد افت کرد چرا که افزایش ویروس کرونا در ایالات متحده و اروپا، به تعطیلی مشاغل و درد بیشتر اقتصاد تهدید می نماید.

شاخص اس اند پی 500 با افت 3.5 درصدی، سومین ضرر متوالی خود را تجربه کرد. این شاخص در این هفته 5.6 درصد کاهش یافته است و در راستا بزرگترین سقوط هفتگی خود از ماه مارس تا به امروز واقع شده است.

بازارهای اروپا نیز غرق شدند. قیمت نفت خام به شدت کاهش یافت زیرا سرمایه گذاران پیش بینی کردند تقاضا برای انرژی همراه با اقتصاد، تضعیف خواهد شد. بازده خزانه داری کاهش یافت زیرا سرمایه گذاران به دنبال دارایی امن تر بودند.

سرمایه گذاران در اروپا انتظار دارند رئیس جمهوری فرانسه اقدامات سختگیرانه ای برای کاهش سرعت گسترش ویروس اعلام کند و مقامات آلمانی هم موافقت کردند که یک تعطیلی موقت چهار هفته ای اعمال نمایند. این اقدامات ممکن است به سختی دستورات تعطیلی که در اوایل امسال دنیا را فراگرفت، نباشد اما نگرانی این است که هنوز هم می تواند به اقتصاد دنیای که پیشتر ضعیف شده است، ضربه بزنند.

شاید اکنون زمان آن رسیده است که سیاست گذاران بین کاهش نرخ بیکاری و افزایش رشد مالی با کاهش شیوع همه گیری کووید-19 و افزایش نجات جان انسان ها یکی را انتخاب نمایند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: ایرنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 43772

به "خبرنگاران بازار سهام آمریکا سقوط کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بازار سهام آمریکا سقوط کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید