خبرنگاران تشخیص موارد خطرناک کرونا با آزمایش خون

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تهران-خبرنگاران- نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که با یک آزمایش ساده خون می توان متوجه شد که شرایط کدام بیمار مبتلا به کووید-19 وخیم تر شده یا جان خود را از دست می دهد.

خبرنگاران تشخیص موارد خطرناک کرونا با آزمایش خون

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، دکتر خوان رایز استادیار دانشکده پزشکی و علوم بهداشتی دانشگاه جرج واشنگتن در آمریکا گفت: زمانی که برای اولین بار درمان بیماران مبتلا به کووید-19 را شروع کردیم، مشاهده کردیم که شرایط آنها بهتر یا بدتر می گردد اما علت آن را نمی دانستیم.

وی اضافه نمود: بعضی مطالعات اولیه که در چین صورت گرفته بودند، نشان می دهند که نشانگرهای زیستی خاصی با پیامدهای بد این بیماری همراه هستند. ما تمایل داشتیم که مشاهده کنیم آیا چنین موردی درخصوص بیماران مبتلا به کرونا در آمریکا نیز صدق می نماید.

رایز و همکارانش در این مطالعه حدود 300 بیمار مبتلا به کرونا را که در فاصله زمانی میان 12 مارچ تا 9 مه 2020 در بیمارستان جرج واشنگتن بستری شده بودند، مورد ارزیابی قرار دادند.

آنها متوجه شدند که از این تعداد بیمار، 200 نفر آنها از تمام زیست نشانگرهای مورد مطالعه به نام های IL-6, D-dimer, CRP, LDH و ferritin برخوردار بودند. سطوح بالاتر این نشانگرها با التهاب و اختلالات خون ریزی و افزایش خطر بستری شدن در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان و احتیاج به حمایت با دستگاه یاری تنفسی ارتباط داشت.

دکتر شانت آیانیان استادیار دانشکده پزشکی و علوم بهداشتی دانشگاه جرج واشنگتن و نویسنده این مطالعه گفت: امیدواریم که این زیست نشانگرها به پزشکان در مشخص میزان تهاجمی که ضروری است برای درمان بیماران بکار گیرند و دیگر اینکه آیا بیمار باید مرخص گردد یا خیر و نحوه نظارت بر بیمارانی که به خانه می فرایند و نیز سایر تصمیمات بالینی یاری کند.

این محققان گفتند: در حال حاضر پزشکان خطر وخیم تر شدن کووید-19 و یا کشنده بودن این شرایط را از روی سن و شرایط های پزشکی بیمار مشخص می نمایند اما این آزمایش ساده خون به پزشکان در تصمیم گیری های بالینی یاری می نماید.

این مطالعه در مجله Future Medicine منتشر شده است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایرنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 38199

به "خبرنگاران تشخیص موارد خطرناک کرونا با آزمایش خون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تشخیص موارد خطرناک کرونا با آزمایش خون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید