خبرنگاران تصویر اولین ارز هوشمند چین به رسانه ها درز کرد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، پکن-خبرنگاران- تصویری از اولین ارز هوشمند چین که ارز دیجیتالی این کشور نیز نامیده می گردد به شبکه های اجتماعی و آنلاین درز نموده است.

خبرنگاران تصویر اولین ارز هوشمند چین به رسانه ها درز کرد

به گزارش خبرنگاران، روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست چین روز چهارشنبه ضمن انتشار این تصویر در گزارشی آورده است تصویر این پول هوشمند به رسانه ها درز نموده است.

گزارش خاطر نشان می نماید که وجود این تصویر و انتشار آن نشان می دهد که پکن به سمت دراختیار دریافت یوان دیجیتالی حرکت می نماید.

از هم اکنون هویدا است که اگر این پول هوشمند وارد چرخه اقتصاد، تجارت و زندگی مردم گردد استفاده از اسکناس که در چین بسیار کم شده است به حداقل خواهد رسید همچنین احتمال می رود نرم افزارهایی مانند ویچت و علی پی که الان در چین مورد استفاده قرار می گیرند تغییر ماهیت دهند.

بعضی از نرم افزارهایی که در چین به عنوان کیف پول فعالیت می نمایند از این نظر که هویت افراد را زیر نظر می گیرند و در ارایه بعضی از خدمات از جمله پرداخت ها برای بعضی از اتباع کشورهای دیگر تبعیض قایل شده و یا آنها را از این امکانات محروم نموده اند، باعث نگرانی هایی شده است شمار زیادی از اتباع خارجی در چین برای استفاده از این نرم افزارها برای پرداخت پول با محدودیت روبرو هستند و بخش کیف پول آنها مسدود شده و کسی هم جوابگو نیست.

برای همین این افراد در چین برای خریدها و پرداخت ها باید پول نقد داشته باشند و کار برای آنها سخت شده است زیرا در بسیاری از مکان ها حتی استفاده از پول نقد هم میسر نیست و باید به کیف های پول دیجیتالی متوسل شد.

روزنامه چینی نوشته است آزمایش لازم این پول دیجیتالی روی تلفن های هوشمند برای چندین ماه در چند بانک دولتی چین صورت گرفته اما زمان رونمایی رسمی از این ارز دیجیتالی کشوری تعیین نشده است.

موسسه تحقیقات ارز دیجیتالی چین که زیر نظر بانک مرکزی فعالیت می نماید در خصوص انتشار تصویر پول و یوان هوشمند که تصویری از مایو تسه دونگ بنیانگذار چین نو روی آن دیده می گردد، اظهار نظری ننموده است.

چین اولین اقتصاد عظیم دنیاست که دست به انتشار ارز دیجیتالی می زند گفته می گردد هدف از درز تصویر پول هوشمند کسب آگاهی بیشتر از نحوه برخورد و نگاه مردم چین به این اقدام است.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 19 خرداد 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 28916

به "خبرنگاران تصویر اولین ارز هوشمند چین به رسانه ها درز کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تصویر اولین ارز هوشمند چین به رسانه ها درز کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید