خبرنگاران معاون وزیر بهداشت: افزایش حساسیت عمومی برای مقابله با کرونا ضروری است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، گناباد- خبرنگاران- معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزایش هوشیاری و حساسیت عمومی نسبت به علائم و تبعات بیماری کووید 19 را برای مقابله با آن ضروری دانست.

خبرنگاران معاون وزیر بهداشت: افزایش حساسیت عمومی برای مقابله با کرونا ضروری است

دکتر قاسم جان بابایی چهارشنبه شب در حاشیه بازدید از بخشهای مختلف بیمارستان علامه بهلول گنابادی طی گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: باید حساسیت عمومی نسبت به علائم نخست بیماری کووید 19 افزایش یافته و رعایت مسائل پیشگیرانه و پروتکهای بهداشتی مورد توجه آحاد مردم قرار گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل افزایش تعداد مبتلایان و فوتی های ناشی از کرونا مراجعه دیر هنگام بیماران به مراکز درمانی است ادامه داد: مردم باید نسبت به علائمی نظیر تب، سردرد، سرفه و تنگی نفس و بی حالی که از علائم شروع کرونا است حساس باشند و در سریع ترین زمان ممکن به پزشکان و مراکز درمانی مراجعه کنند.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیشتر بیماران بد حال مبتلا به بیماری کووید 19 افرادی هستند که دیرهنگام و بعد از گذشت یک هفته یا 10 روز و بعد از آنکه بدحال شدند به مراکز درمانی مراجعه می کنند در صورتی که اگر در روزهای نخست شروع علائم به درمان خود حساس باشند، بهبودی حاصل نموده و جان خود را از دست نمی دهند.

وی مشارکت مردم در رعایت مسائل پیشگیرانه و پروتکلهای بهداشتی را تنها راه شکست بیماری کووید 19 و جلوگیری از شیوع آن دانست و اضافه نمود: افزایش تختهای بیمارستانی تنها راه مقابله با این بیماری نیست و لازمه موفقیت در این زمینه افزایش حساسیت عمومی است.

دکتر جان بابایی ادامه داد: بیماری کووید 19 با حوادث غیر مترقبه مانند سیل و زلزله تفاوت دارد و بیماری قابل جلوگیری است و پیشگیری از آن با افزایش مشارکت مردم و پرهیز از حضور غیر ضروری در معابر عمومی و شرکت نکردن در دورهمی های خانوادگی و مراسم عروسی و عزاداری محقق می شود.

وی با اشاره به زمان فصل برداشت برخی محصولات کشاورزی نظیر زعفران در برخی نقاط کشور و استان خراسان رضوی از تولید کنندگان خواست نسبت به بروز علائم بیماری در کارگران این بخش حساس باشند و اگر فردی دارای علائم بیماری کووید 19 است در اسرع وقت وی را به بیمارستان انتقال دهند.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه زیرساختهای بیمارستانی و درمانی کشور متناسب با نیازها نیست، گفت: شیوع ویروس همه گیر کرونا فرصتی برای بازنگری در این بخش فراهم کرد تا زیرساختهای موجود افزایش یابد.

وی اضافه نمود: اقدامات خوبی در دانشگاه علوم پزشکی گناباد برای درمان بیماران کرونایی در دست اقدام است و وزارت بهداشت هم از هر گونه مساعدت برای افزایش تجهیزات مورد نیاز این شهرستان دریغ نمی کند.

ابتلا و فوت ناشی از بیماری کووید 19 در شهرستانهای گناباد، بجستان و خواف در جنوب استان خراسان رضوی افزایش یافته و این مناطق را در شرایط قرمز و بحرانی قرار داده است.

هم اکنون سه بخش با گنجایش 170 تخت و یک بخش مراقبت های ویژه برای درمان بیماران مبتلا به کووید 19 در بیمارستان علامه بهلول گنابادی فعال است.

مرکز شهرستان 90 هزار نفری گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تا به امروز 588 هزار و 648 نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 415 نفر از بیماران مبتلا به کرونا طی 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 33 هزار و 714 نفر رسیده است.

همچنین تا به امروز 467 هزار و 917 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 آذر 1399 بروزرسانی: 8 آذر 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 43540

به "خبرنگاران معاون وزیر بهداشت: افزایش حساسیت عمومی برای مقابله با کرونا ضروری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون وزیر بهداشت: افزایش حساسیت عمومی برای مقابله با کرونا ضروری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید