خبرنگاران 10 شهرستان استان اردبیل در شرایط زرد شیوع کرونا نهاده شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، اردبیل- خبرنگاران- 10 شهرستان استان اردبیل در ادامه موج افزایشی شمار مبتلایان و جان باختگان کووید.19، در شرایط زرد شیوع کرونا نهاده شد.

خبرنگاران 10 شهرستان استان اردبیل در شرایط زرد شیوع کرونا نهاده شد

به گزارش روز یکشنبه خبرنگاران، هم اکنون به جز شهرستان گرمی که در شرایط آبی شیوع کرونا واقع شده است، همه مناطق این استان در شرایط زرد قرار دارند و روز به روز بر شمار مبتلایان جدید و شمار بستری همزمان افراد مبتلا افزوده می گردد.

فرایند افزایشی کرونا در استان اردبیل از حدود سه هفته پیش و همزمان با انجام گسترده سفرهای نوروزی به استان سرعت گرفته و همانند نیمه پاییز پارسال در راستا صعودی قرار گرفته است.

افزایش آمار مبتلایان و جان باختگان کرونا در استان اردبیل در روزهای اخیر در چند روز اخیر سرعت بیشتری گرفته به طوری که شمار مبتلایان بستری همزمان با دو برابر افزایش در مدت چند روز، از 130 نفر به 256 نفر رسیده است.

همچنین بر اساس اطلاعات اعلام شده توسط دبیرخانه ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل، در شبانه روز گذشته 54 فرد مبتلای جدید کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند که بالاترین آمار طی 2 ماه اخیر محسوب می گردد.

همزمان با افزایش بستری مبتلایان، تعداد فوتی های کرونا در استان اردبیل نیز رو به افزایش است به طوری که با فوت چهار فرد مبتلای بستری در شبانه روز گذشته، مجموع جان باختگان کرونا در این استان طی 13 ماه گذشته به یک هزار و 464 نفر رسید.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل 2 روز پیش در پی بروز این شرایط با اشاره به ویزیت بیش از یک هزار نفر با علائم کرونا در روزهای اخیر و افزایش مراجعه روزانه و بیماران بدحال بستری در مراکز درمانی به صورت غیررسمی گفت که این استان وارد پیک چهارم شیوع کرونا شده است.

بابک نخستین با انتقاد از بی توجهی شهفرایندان به رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک به خصوص در چهار ماه گذشته، به کارکنان بهداشت و درمان برای مواجهه با شرایط جدید و موج چهارم شیوع کرونا در استان اردبیل اعلام آماده باش داد.

مسئولان بهداشت و درمان استان اردبیل از حدود سه هفته قبل شرایط این استان در زمینه شیوع کرونا را شکننده اعلام نموده و هشدار داده بودند که با حضور پرشمار گردشگران و کاهش سطح رعایت مقررات بهداشتی، فرایند شیوع کرونا در این استان افزایشی و صعودی خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل امروز گفت: شرایط این استان در زمینه شیوع کرونا شکننده بوده و آمار مبتلایان کرونا به طور قابل ملاحظه ای در حال افزایش است.

دکتر شهرام حبیب زاده با اشاره به افزایش شمار بستری مبتلایان کرونای استان اردبیل در بخش مراقبت های ویژه مراکز درمانی استان نیز گفت: هم اکنون 52 نفر از مبتلایان در این بخش ها تحت درمان قرار دارند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، تا به امروز 21 نفر مبتلا به کرونای انگلیسی نیز در استان اردبیل شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگاران، بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه با 22 فوتی، بالاترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا در 25 آبان ماه با 113 نفر و نیز بالاترین رکورد بستری همزمان بیماران کرونا با 503 نفر در روز 2 آذرماه به ثبت رسیده است.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 54368

به "خبرنگاران 10 شهرستان استان اردبیل در شرایط زرد شیوع کرونا نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 10 شهرستان استان اردبیل در شرایط زرد شیوع کرونا نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید