درخواست نهادها و سیاستمداران آلمانی برای لغو تحریم های آمریکا علیه ایران

به گزارش مجله یک کامپیوتر، بعضی نهادها و سیاستمداران آلمانی تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران را به ویژه در دوران شیوع کرونا غیرقانونی دانسته و خواهان لغو آن شدند.

درخواست نهادها و سیاستمداران آلمانی برای لغو تحریم های آمریکا علیه ایران

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از نشریه فوکوس آلمان، بعضی کارشناسان و سیاستمداران آلمانی با توجه به بحران کرونا خواهان لغو تحریم های آمریکا علیه ایران شدند.

عدنان طباطبائی از کارشناسان مسائل ایران در آلمان هم در تبادل نظر با دویچه وله آلمان خواهان لغو تحریم های آمریکا علیه ایران شده و تاکید نموده که آسیب های وارده از این تحریم ها بسیار بالا است.

این کارشناس مقیم آلمان در بخش دیگری از سخنانش گفت: بخش بهداشت و درمان در ایران سال هاست با این مسئله که داروهای مهم و تجهیزات پزشکی نمی توانند وارد ایران شوند دست و پنجه نرم می نماید. همچنین باید این مسئله را مد نظر داشت که تحریم های یک جانبه آمریکا علیه ایران عمدتا هیچ پایه و اساس قانونی ندارد.

عدنان طباطبائی که کارشناس علوم سیاسی و مدیر اتاق فکر کارپو در شهر بن است همچنین تاکید نمود که این تحریم ها صرفا یک ابزار سیاسی خودسرانه است. چنین تحریم هایی در دوران شیوع یک بیماری همه گیر اقدامی غیر مسئولانه است.

فولکر پرتز، رئیس موسسه علم و سیاست برلین هم تحریم ها علیه ایران را با دید انتقادی نگریسته و گفت: بسیاری افراد نه تنها به دلیل بیماری همه گیر فعلی خواهان لغو این تحریم ها هستند.

پرتز همچنین تاکید نمود که در اصل هیچ دلیل قانع کننده ای برای این وجود ندارد که تجارت های بر اساس قوانین بین المللی قانونی با ایران به وسیله تحریم های مستقیم و یا تهدید تحریم علیه کشورهای ثالث متوقف گردد.

وی همچنین با توجه به بحران کرونا این مسئله را حائز اهمیت تر دانسته و گفت: حداقل چیزی که همچنین اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن در حال حاضر می توانند از آمریکا انتظار داشه باشند این است که واشنگتن وام احتاقتصادی صندوق بین المللی پول و دیگر اقدامات یاریی از جمله یاری های اقتصادی و یا تحویل کالا برای ایران را مسدود نکند.

امید نوری پور، از نمایندگان بلند پایه حزب سبز آلمان هم خواهان اقدامات سریع در این راستا شده و گفت: هر دو طرف باید جدی بودن اوضاع را مد نظر قرار دهند. این بدین مفهوم است که تحریم های آمریکا باید لغو شده و شهروندان آمریکایی بازداشت شده در ایران باید آزاد شوند. تا زمانی که هر یک از طرفین منتظر حسن نیت طرف مقابل باشد مردم در معرض خطر قرار می گیرند.

عدنان طباطبائی هم گفته است که با توجه به شرایط اضطراری فعلی گره زدن مسئله لغو تحریم ها علیه ایران با بعضی شرایط، نامناسب است. وی تاکید نمود که یک مبارزه سخت سیاسی برای پیش شرط ها صرفا جان انسان ها را می گیرد.

فولکر پرتز، رئیس موسسه علم و سیاست برلین هم گفته است که اقدامات انسانی نباید با خواسته های سیاسی ارتباط پیدا کند. به گفته وی ایالات متحده خود باید تصمیم بگیرد که تا چه اندازه می خواهد همچنان به عنوان یک ابرقدرت اخلاق مدار شناخته گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 25607

به "درخواست نهادها و سیاستمداران آلمانی برای لغو تحریم های آمریکا علیه ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست نهادها و سیاستمداران آلمانی برای لغو تحریم های آمریکا علیه ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید