دلایلی که باید به سفر بروید حتی اگر مشغله دارید

به گزارش مجله یک کامپیوتر، در این روزها نگرانی و درگیری های شغلی و زندگی روزمره رو به رجحان است و فرصتی برای فکر کردن به مسایل دیگر باقی نگذاشته است. درست است که احتیاج به کار کردن داریم، اما با این وجود مهم است که برخی اوقات دست از دل مشغولی ها بکشیم و به تعطیلات برویم. پس در بین این همه مشغله ای که وجود دارد، چیزهای مهم دیگری را در زندگیتان از دست ندهید. در ادامه به دلایلی که چرا باید به سفر برویم، اشاره می کنیم.

دلایلی که باید به سفر بروید حتی اگر مشغله دارید

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

1-استرس تان کاهش می یابد.

چه در فرسودگی شغلی قرار گرفته باشید و چه تحت فشار کاری باشید، رفتن به تعطیلات به شدت سطح استرس و فشارتان را کاهش می دهد. استرس مانع درست فکر کردن می شود. اما هنگامی که استراحت می کنید، درک می کنید که چگونه زندگی و کارتان را متعادل کنید و تاثیرات استرس و هر نشانه فرسودگی را کاهش دهید.

2-به سلامتی تان یاری می کنید.

طبق مطالعه ای که در دانشگاه ایالتی نیویورک آمریکا بر روی 12000 مرد انجام شد، مردانی که به تعطیلات می فرایند، خطر مرگ زودرس را تا 20 درصد کاهش می دهند. طبق مقاله ای که در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شد، اگر سالانه به تعطیلات نروید، خطر مرگ زودرس را تا 21 درصد افزایش می دهید.

3-بهره وری تان را افزایش می دهید.

طبق تحقیقات اجرا شده، تجار بسیار کمی مرخصی می گیرند. این امر باعث به وجود آمدن خستگی مفرط، بی حوصلگی، قدرت تصمیم گیری ضعیف و بیماری می شود. با مرخصی دریافت به افزایش بهره وری کارتان نیز یاری می کنید. به گفته متخصصان، افراد از فرایند زندگی شان در طول تعطیلات لذت می برند و پرانرژی تر و مثبت تر بازمی گردند.

4-بعد از تعطیلات خلاق تر می شوید.

تعطیلات موقعیت، شارژ و باطراوت کردن سلول های مغزی را فراهم می کند. متخصصان می گویند که مغز ما طوری برنامه ریزی شده است که احتیاج به شارژ کردن دوباره دارد و نمی تواند مدت طولانی بدون استراحت پیش برود. به همین دلیل است که بهترین ایده های بسیاری از کارمندان و افراد مشغول بیرون از محیط کار به ذهن شان می رسد.

5-مسرور تر می شوید.

مطالعات اخیر اجرا شده بر روی 1500 هلندی، نشان می دهند که مرخصی دریافت، باعث مسرور تر شدن می شود. افرادی که مرخصی می گیرند و به تعطیلات می فرایند، از کسانی که این کار را نمی نمایند، مسرور تر بودند. این به دلیل هیجان و انجام کارهایی است که ممکن است در حالت عادی و در فرایند عادی زندگی انجام ندهید. حتی پس از بازگشتن از تعطیلات نیز این سرخوشی ادامه دارد. بهتر است که زمان تعطیلات را به جای یک مرخصی و سفر طولانی در طول سال، این زمان را به دو یا سه مرخصی و یا سفر تقسیم کنید.

6- دیدتان بازتر می شود.

چه به سواحل یک کشور خارجی و چه با ماشین خود به سفرهای بین شهری بروید، مرخصی دریافت از کار، زمان فوق العاده ای برای تامل کردن و یافتن دید بازتر به موقعیت و احتمالات جدید است. در چنین زمانی، می توانید جهان را به جای یک زاویه ثابت، از دیدگاه های دیگر ببینید. می توانید کتابهای تجاری مربوط به حرفه تان را بخوانید و یا با فرهنگ جدید آشنا شوید و هنگام بازگشت به کار، زاویه دیدتان را به زوایای جدیدتر و موثرتر تغییر دهید.

7- به خود و خانواده تان وقت اختصاص می دهید.

کیفیت زندگی به نحوه احترام شما به خود و اطرافیان تان بازمی شود. این وقت را می توانید در اختیار رسیدگی به امور شخصی، خانوادگی و حتی دوستان قرار دهید. دریافت مرخصی موقعیتی برای فکر کردن به چیزهایی که واقعا برای تان مهم هستند را فراهم می کند، چه درک شان به وسیله تفکر و یا برنامه ریزی باشد و هر روش دیگر. تعطیلات باعث به وجود آمدن حس آرامشی می شود که کسب آن در محیط کار اغلب غیرممکن است.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 19610

به "دلایلی که باید به سفر بروید حتی اگر مشغله دارید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایلی که باید به سفر بروید حتی اگر مشغله دارید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید