دولت آمریکا خواهان داده های هزاران کاربر برنامه های ساخت و نگهداری اسلحه شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، دولت ایالات متحده گفت که بیش از 10،000 کاربر که در برنامه های مختلف فراوری و نگهداری اسلحه فعال هستند و این نوع برنامه ها را دانلود نموده اند می توانند مظنونین بالقوه باشند و در نتیجه ضروری است اطلاعاتشان توسط دولت آنالیز گردد.

دولت آمریکا خواهان داده های هزاران کاربر برنامه های ساخت و نگهداری اسلحه شد

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، محققان فدرال حداقل 10،000 کاربر برنامه هایی را که به دنبال نگهداری و ساخت اسلحه هستند مورد آنالیز قرار خواهند داد.

فرقی نمی نماید این افراد از پلی استور استفاده نموده باشند یا کاربران ios باشند. برنامه ای مثل Obsidian 4 گوشی ها را به وسیله وای فای به دستگاه های ATN متصل می نماید تا به کاربران امکان تماشای پخش مستقیم تغییر تنظیمات اسلحه و دریافت تصاویر صوتی و تصویری را بدهد.

اطلاعاتی که دولت درخواست نموده است، به دولت اجازه می دهد اقدام به شناسایی شبکه های توسعه سلاح کند. در صورت امضای دستور دادگاه ، نام کسانی که این برنامه را از اول اوت سال 2017 بارگیری نموده اند ، در کنار شماره تلفن ، آدرس های IP و اطلاعات فعالیت آنها به دولت ارائه می گردد. در این حالت ، عوامل فدرال در ایالات متحده آمریکا در شرایط اضطراری به اطلاعات ضروری دسترسی کامل دارند.

با این وجود، ممکن است هزاران کاربر بی گناه با فعالیت های درست نیز درگیر این نوع تصمیمات شده و محبور شوند اطلاعات خود را در اختیار دولت بگذارند. تا این لحظه اپل ، گوگل و ATN به این موضوع واکنش رسمی نشان نداده اند.

براساس آخرین گزارش شفافیت گوگل، بین ژوئیه و دسامبر سال 2018 ، این غول فناوری بیش از 135،000 درخواست دولتی و همچنین 63 هزار درخواست مستقیم برای دسترسی به داده های کاربران دریافت نموده است.

منبع: انتخاب
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 13337

به "دولت آمریکا خواهان داده های هزاران کاربر برنامه های ساخت و نگهداری اسلحه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت آمریکا خواهان داده های هزاران کاربر برنامه های ساخت و نگهداری اسلحه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید