دولت کانادا علاقه خود برای ارتباط با ایران را در عمل نشان دهد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، حسین جابری انصاری در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اظهارات اخیر جاستین ترودو نخست وزیر جدید کانادا و ابراز تمایل وی برای بهبود روابط با جمهوری اسلامی ایران و گشایش سفارت کانادا در تهران، گفت: دولت جدید کانادا از ابتدا مواضع و اظهاراتی در مورد رویکرد منطقه ای و بین المللی خود داشته که نشان می دهد، مایل است سیاست ها و رویکردهای متفاوتی نسبت به دولت قبلی در پیش بگیرد.

دولت کانادا علاقه خود برای ارتباط با ایران را در عمل نشان دهد

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

وی اضافه کرد: اگر این رویکرد جدید با نگاه واقع بینانه تر به موضوعات منطقه ای، بین المللی و روابط دوجانبه با کشورهای مختلف همراه باشد، می توان به آینده آن خوشبین بود و ما هم از آن استقبال می کنیم.

سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: در خصوص روابط با ایران همانگونه که قبلا اعلام شده است، کانادا در تعلیق یکجانبه روابط پیشقدم بوده و وضع کنونی هم نتیجه مواضع غیرمنطقی دولت قبلی کاناداست.

جابری انصاری تأکید کرد: ما به هرگونه موضع جدید دولت کانادا در جهت تغییر شرایط کنونی و بازگشت روابط به شرایط پیش از تعلیق، با نگاهی مثبت می نگریم و معتقدیم دولت کانادا باید در عمل نیز نشان دهد که در صدد برقراری روابطی برابر و مبتنی بر عدم دخالت در امور داخلی و احترام و منافع متقابل است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 30 تیر 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 13244

به "دولت کانادا علاقه خود برای ارتباط با ایران را در عمل نشان دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت کانادا علاقه خود برای ارتباط با ایران را در عمل نشان دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید