رادیو اعتکاف راه اندازی می گردد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، معاون صدای رسانه ملی از راه اندازی رادیو اعتکاف در ایام البیض ماه رجب اطلاع داد.

رادیو اعتکاف راه اندازی می گردد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی با اشاره به راه اندازی رادیو اعتکاف گفت: با توجه به شرایط موجود کشور و تعطیلی اجتماعات و مراسم از جمله مراسم معنوی اعتکاف به علت بیماری کرونا، امسال مراسم اعتکاف در منازل به همراه رادیو برگزار می گردد تا مؤمنین فرصت ایام البیض را برای نیایش و ارتباط با خدا از دست ندهند.

وی تاکید نمود: شاید بتوان گفت: رادیو اعتکاف، جایگزین مناسبی برای مراسم اعتکاف در شرایط کنونی باشد و شعار هر خانه یک مسجد را برای ارتباط با خدا، دعا و نیایش جهت برطرف گرفتاری ها محقق کند.

معاون صدا توضیح داد: این رادیو مانند دیگر رادیو های مناسبتی به وسیله فرستنده ها در سراسر کشور روی طول موج اف ام ردیف 95/5 مگاهرتز پخش خواهد شد. برنامه های این رادیو از اذان مغرب روز شنبه 17 اسفند 1398 آغاز و تا سرانجام روز سه شنبه بیستم اسفند امسال، همزمان با ایام البیض (روز های 15، 14، 13 ماه رجب المرجب) ادامه خواهد داشت.

شاه آبادی یادآور شد: با توجه به برگزار نشدن مراسم اعتکاف در مساجد کشور مستمعین بسیاری از سراسر کشور خواهان تدارک برنامه های مناسب به وسیله رادیو شده بودند.

وی اظهار داشت: برنامه های رادیو اعتکاف در بخش های 4 ساعته ارائه خواهد شد که در هر نوبت سخنرانی های متناسب با این ایام و ماه رجب به صورت زنده و فراوریی پخش می گردد. همچنین بخش هایی از آن به پخش تلاوت ترتیل و تحقیق کوتاه اختصاص خواهد یافت.

شاه آبادی در ادامه گفت: پخش ادعیه و مناجات به ویژه دعا های وارد شده در این ایام، از بخش های مهم این رادیو است. تهیه گزارش و نیز پخش تماس ها و تلفن های مردمی، همراه با بیان آداب و اعمال روز و نیز گزیده بیانات بزرگان و علما از قسمت های دیگر هر یک از نوبت های چهارساعته این رادیو است.

وی تاکید نمود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده مستمعین خداجوی می توانند هر روز به طور زنده از بیانات وعاظ و خطبای توانا به وسیله این شبکه بهره مند شوند. پخش زنده اعمال ام داوود از یکی از اماکن مذهبی نیز در این رادیو پیش بینی شده است.

معاون صدای جمهوری اسلامی در سرانجام اظهار امیدواری کرد که راه اندازی و فراوری و پخش این رادیو، فضای مناسب معنوی و مناجات برای آحاد مردم دیندار و علاقه مند کشور فراهم آورد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 24506

به "رادیو اعتکاف راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رادیو اعتکاف راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید