راه اندازی تصفیه خانه آب شرب آبیک در گرو تأمین بودجه

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: در صورت تخصیص بودجه، پروژه تصفیه خانه آب شرب شهر آبیک، سریعتر راه اندازی خواهد شد.

راه اندازی تصفیه خانه آب شرب آبیک در گرو تأمین بودجه

جهت دریافت خدمات پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش ، ملکی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان در نشست شورای نمایندگان استان قزوین با مدیران شرکت آب و برق با بیان اینکه در صورت تخصیص بودجه، پروژه تصفیه خانه آب شرب شهر آبیک، سریعتر راه اندازی خواهد شد، گفت: تخصیص آب برای بخش صنعت بیشتر از مقدار مندرج در قانون، مجاز نیست و شرکت آب منطقه ای استان فقط می تواند 25 متر مکعب آب میان واحد های صنعتی توزیع کند.

او اضافه نمود: حقابه جزو زمین است و فروش زمین بدون آب و فروش آب بدون زمین، غیرقانونی است.

ملکی گفت: ما مجبوریم که چاه های غیر مجاز را ببندیم و اگر این کار را انجام ندهیم آیندگان ما آب نخواهند داشت.

فرهور، مدیر عامل نیروگاه برق شهید رجایی گفت: یک بنگاه فراوریی باید درآمد ها را مدیریت کند.

محمد بیگی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه 15 شهرک صنعتی عظیم در استان قزوین، برای فراوری، احتیاج به برق دارند، گفت: تأمین برق استان قزوین بسیار مهم است، زیرا تأمین نماینده بسیاری از محصولات کشاورزی و صنعتی هستیم.

محمد بیگی، توزیع نیروی برق در استان را احتیاجمند مدیریت جامع دانست و اعلام نمود: نیروگاه شهید رجایی به شدت آب بر است، ولی منفعت آن برای استان های دیگر مانند زنجان می رسد.

وی اضافه نمود: مردم استان مدام از آلایندگی نیروگاه شهید رجایی به دستگاه های اجرایی شکایت می نمایند.

مرادی، مدیرعامل برق منطقه ای زنجان با بیان اینکه بیش از 70 درصد برق استان در زمینه صنعت و کشاورزی استفاده می گردد، گفت: در شبکه توزیع برق استان زنجان ظرفیت سازی خوبی صورت گرفته است و مسئله ای نداریم.

او با بیان اینکه شرکت برق در استان های زنجان و قزوین فعالیت های خوبی را انجام داده است، اضافه نمود: حدود 20 درصد از برق نیروگاه شهید رجایی را به استان های دیگر ترانزیت می کنیم.

مرادی گفت: دو و نیم برابر ظرفیت برق استان ظرفیت داریم و برای برق دار کردن واحد های صنعتی مسئله ای نداریم.

عباسپور، نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه برای تأمین برق در شهرک های صنعتی مشکل داریم، گفت: هر سرمایه گداری که به شهرک صنعتی حکیمیه می آوریم به دلیل نبود برق از سرمایه گذاری انصراف می دهد، صنعتی که با 5 مگاوات برق کار می نماید، چطور می تواند با یک مگاوات، فعالیت کند.

وی اضافه نمود: مطالبات پولی اداره برق برای شهرک های صنعتی خلاف قانون است.

عباسپور تأکید کرد: آلایندگی نیروگاه شهید رجایی را نمی گردد انکار کرد.

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه تأمین آب شرب استان احتیاجمند بودجه است، توضیح داد: موضوع تأمین آب شرب در استان را تا پیش از بحرانی شدن آن باید جدی گرفت.

سیاهکلی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تأمین بودجه آب و راهسازی در استان قزوین باید جدی گرفته گردد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک به مشکل تأمین آب شرب در مناطق الموت و طارم سفلی اشاره نمود و گفت: آب مناطق الموت و طارم سفلی به جای استفاده در استان قزوین، به استان گیلان سرازیر می گردد.

او اضافه نمود: مردم مهرگان با مشکل کمبود برق روبه رو هستند و با این شرایط، طرح مسکن ملی در این ناحیه کلید خورده است.

سیاهکلی گفت: حفر تونل انرژی از منطقه الموت به قزوین، بسیار مهم و لازم است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان هم گفت: اگر مسائل آب و برق واحد های صنعتی حل نگردد برای جذب سرمایه گذار مشکل خواهیم داشت.

خانپور اضافه نمود: وزارات خانه های نیرو و نفت مکلفند نسبت به تأمین برق، آب و گاز واحد های صنعتی تا جلوی درب شهرک های صنعتی اقدام نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 مرداد 1399 بروزرسانی: 29 مرداد 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 34512

به "راه اندازی تصفیه خانه آب شرب آبیک در گرو تأمین بودجه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی تصفیه خانه آب شرب آبیک در گرو تأمین بودجه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید