راه اندازی شبکه بازار برای معرفی محصولات جوانان

به گزارش مجله یک کامپیوتر، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از شروع به کار شبکه بازار برای عرضه تولیدات جوانان کشور اطلاع داد گفت: راه اندازی این شبکه از مهاجرت جوانان به ویژه جوانان روستایی برای یافتن بازار عرضه کالاهایشان جلوگیری می نماید.

راه اندازی شبکه بازار برای معرفی محصولات جوانان

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ صنعتی از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرگزاری مالی ایران ،محمدمهدی تندگویان با بیان اینکه یکی از مسائل اساسی اشتغال جوانان عدم دسترسی به فضایی برای عرضه خدمات و محصولات، معرفی خودشان و شناسایی افرادی متقاضی است، اضافه کرد: این مسائل باعث بخشی از مهاجرت جوانان از روستاها به شهرها شده است، چراکه آنها امکان دسترسی به بازار برای عرضه خدماتشان را ندارند.

وی با بیان اینکه این مشکل یکی از مسائل فراگیر برای کل جوانان کشور است، اظهار کرد: بسیاری از جوانان فراوریات و دستاوردهایی دارند که می خواهند آنها را عرضه نمایند و شناخته شوند، به همین دلیل یک سال پیش جوانان ایلام این ایده را مطرح کردند که می توانند اپلیکیشنی را طراحی نمایند که این مشکل را رفع کند.

معاون امور جوانان با بیان اینکه هدف کلی ما استفاده و بهره مندی تمام جوانان کشور و نه فقط جوانان تشکلها از این بستر است، توضیح داد: اعلام آمادگی می کنیم که همه جوانان کشور می توانند از این فضا استفاده نمایند.

تندگویان با اشاره به اینکه در این مدل باید تمام استانداردها برای عرضه محصول رعایت گردد و جوانان دقت نمایند که هر کالایی نمی تواند وارد این عرصه گردد، شرح داد: بعضی استانداردها هم از سوی نهادهای تخصصی مثل وزارت صمت و ... باید به این کالاها تعلق بگیرد که توافق نامه کلی با وزارت مربوطه انجام خواهیم داد، اما جوانان فراوری نماینده بحث های تخصصی استاندارد کالا را براساس استانداردهای کشوری باید رعایت نمایند و اگر این کالاها مسئله ای نداشته باشند، می توانند از این فضا استفاده نمایند.

وی با بیان اینکه این موضوع 5 ماه در ایلام به شکل پایلوت اجرا و مسائل آن رفع شده است، گفت: در حال حاضر این شبکه به شکل کشوری شروع به کار نموده است که در هر استان نیز یک تشکل مدیریت این شبکه را به عهده می گیرد. در کنار این اپلیکیشن آموزش های بخش توانمندسازی را برای جوانانی که احتیاج به مهارت آموزی دارند نیز در فضای مجازی برگزار می کنیم. به این ترتیب در عین حال که بحث بازار و معرفی محصولات صورت می گیرد بحث های آموزشی و قوانین مقررات کار نیز به آنها به وسیله اپلیکیشن عرضه می گردد.

معاون امور جوانان ادامه داد: امیدواریم تا سال آینده این موقع شاهد دستاوردهای این شبکه در کشور باشیم. این بستر بعدا به ما یاری می نماید تا در آینده نمایشگاه دستاوردهای جوانان را برگزار کنیم چرا که افراد توانمند شناسایی می شوند و می توانند در نمایشگاه های داخلی و خارجی شرکت نمایند.

به گفته تندگویان، کالاهای فراوری شده در این شبکه باید فراوری خود جوانان باشد. بسیاری از تشکل ها نیز در حوزه زنان سرپرست خانوار، معلولان و ... فعالیت می نمایند که به این ترتیب یکی دیگر از دستاوردهای این شبکه ایجاد شبکهای برای عرضه کالاهای فراوری شده از سوی این گروه هاست.

تندگویان تاکید نمود: اگر این طرح به بلوغ برسد و به شکل کشوری فعالیت کند حتی می تواند بخشی از مهاجرت ها برای پیدا کردن بازار را کاهش دهد.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 23 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 20706

به "راه اندازی شبکه بازار برای معرفی محصولات جوانان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی شبکه بازار برای معرفی محصولات جوانان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید