زمان برگزاری انتخابات پارلمانی در ایتالیا تعیین شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران : حوادث سیاسی روزهای اخیر ایتالیا به استعفای نخست وزیر، انحلال مجلس و هم اکنون برگزاری انتخابات زودهنگان مجلسی انجامیده است.

زمان برگزاری انتخابات پارلمانی در ایتالیا تعیین شد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از یورونیوز؛ یک روز پس از کناره گیری ماریو مونتی از سمت نخست وزیری، جورجیو ناپولیتانو رئیس جمهوری ایتالیا، مجلس این کشور را منحل کرد.

در پی سخنان رئیس جمهوری، دولت ایتالیا رسما گفت که انتخابات مجلسی زودهنگام بیست و چهارم و بیست و پنجمین ماه فوریه سال 2013 برگزار خواهد شد.

ساعاتی پیش از آن، رهبران احزاب مهم ایتالیا در کاخ رئیس جمهوری گردهم آمدند و در باره آینده سیاسی کشور به تبادل نظر نشستند.

در انتها این نشست، یکی از نمایندگان حزب سیلویو برلوسکونی به خبرنگاران گفت: ایتالیا قدم به دورانی تازه می گذارد. حزب مردم آزادی در این دوران نیز مانند گذشته با جدیت به وظیفه خود عمل خواهد نمود و با حضور در انتخابات برای آینده ای بهتر کوشش خواهد نمود.

سخنگوی حزب دموکرات ایتالیا، بزرگ ترین حزب چپ میانه با گرایش های سوسیالیستی، نیز در سخنانی تاکید نمود: طی سال گذشته، مردم ایتالیا بسیار کوشش و ایثار نموده اند تا کشور را از خطر ورشکستگی نجات دهند. باعث و بانی این وضعیت دولت برلوسکونی بود. کشور ما، اکنون، باید با یک رشته اصلاحات و سیاستگذاری های مترقی و بر اساس این نظریه ساده راهنمایی گردد؛ آنهایی که بیشتر دارند باید بیشتر نیز یاری نمایند.

به این ترتیب پس از گذشته نزدیک به دو هفته شرایط برگزاری انتخابات زودهنگام فراهم شد. اکنون پرسش دیگری مطرح است؛ آیا ماریو مونتی در انتخابات حضور خواهد یافت؟ نخست وزیر مستعفی ایتالیا هنوز در این زمینه اظهار نظر ننموده، اما زمزمه ها حاکی از آن است که این موضوع، روز یکشنبه در کنفرانس مطبوعاتی وی، مطرح خواهد شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 7 شهریور 1398 بروزرسانی: 28 شهریور 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 10642

به "زمان برگزاری انتخابات پارلمانی در ایتالیا تعیین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان برگزاری انتخابات پارلمانی در ایتالیا تعیین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید