سناتور هم حزبی ترامپ: باید از سوریه خارج شویم

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، رند پال سناتور ایالت کنتاکی در مجلس سنای آمریکا امروز یکشنبه در پیامی توئیتری خطاب به دولت مردان کشورش گفت: اگر می خواهید جنگ های بی خاتمه تمام گردد، باید واقعا از آنها خارج شوید.

سناتور هم حزبی ترامپ: باید از سوریه خارج شویم

سناتور ایالت کنتاکی در مجلس سنای آمریکا در این باره نوشت: حفاظت کردن آمریکا از چاه های نفت در سوریه، تنها سبب طولانی شدن جنگ و سوق دادن کُردها به درگیری با (بشار) اسد خواهد شد

وی در ادامه اضافه نمود: آقای رئیس جمهور! به حرف های لیندسی گراهام، چاک شومر (رهبر اقلیت سناتورهای دموکرات) و دیگرانی که برای مدت های بسیار طولانی اشتباه نموده اند، گوش ندهید.

لازم به ذکر است، ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه دیروز شنبه خاطرنشان کرد: آمریکا با دور زدن تحریم های خود و ارسال تجهیزات لازم به استخراج نفت سوریه می پردازند. نهادهای دولتی آمریکا ماهانه بیش از 30 میلیون دلار از استخراج نفت سوریه درآمد کسب می نمایند. با احتساب اینکه بهای یک بشکه نفت قاچاق سوریه 38 دلار آمریکا است، در آمد ماهانه این تجارت خصوصی سرویس های دولتی آمریکایی، بیش از 30 میلیون دلار است. در عین حال واشنگتن تحریم هایی را علیه عرضه فرآورده های نفتی به سوریه نه تنها برای شرکت های آمریکایی بلکه برای تمامی شرکت ها وضع نموده است.

این درحالیست که وزیر دفاع آمریکا مارک اسپر چندی پیش طی سخنانی ادعا کره بود که پنتاگون در نظر دارد بعضی از نظامیان خود را در اطراف چاه های نفتی شمال سوریه باقی بگذارد تا در کنار نیروهای کرد سوریه از رسیدن نفت به نظامیان داعش جلوگیری نمایند.

اسپر که در سفر خود به افغانستان با خبرنگاران صحبت می کرد، گفت: در حالی که خروج نیروهای آمریکایی در حال اجرا است، بعضی از نظامیان ما هنوز در کنار نیروهای متحد ما در نزدیکی میادین نفتی باقی مانده اند و بحث هایی در حال اجرا است که این نیروها را در آنجا نگاه داریم. ما در حال حاضر در بخشی از شهرهای نزدیک به این منطقه، نیروی نظامی داریم. هدف ما این است که از دسترسی داعش و هر گروه دیگری که به دنبال استفاده از درآمد نفتی برای تقویت فعالیت های مخرب خود باشند، به این میادین جلوگیری کنیم!

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 آذر 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 16588

به "سناتور هم حزبی ترامپ: باید از سوریه خارج شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سناتور هم حزبی ترامپ: باید از سوریه خارج شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید