سنای آمریکا تسهیلات ویژه کشورهای در حال توسعه را برای هند حذف کرد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، اعضای سنای آمریکا به خارج شدن نام هند و 23 کشور دیگر از لیست کشورهای در حال توسعه رای مثبت دادند.

سنای آمریکا تسهیلات ویژه کشورهای در حال توسعه را برای هند حذف کرد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از هندوستان تایمز، سنای آمریکا در آستانه سفر ترامپ به هند نام این کشور را از لیست کشورهای در حال توسعه حذف کرد.

سنای آمریکا ضمن رای به خارج شدن نام هند از لیست کشورهای در حال توسعه به همراه 23 کشور دیگر عملا بعضی از تسهیلات ویژه این کشورها را برای دهلی نو حذف کرد.

طبق اعلام سنای آمریکا ارائه تسهیلات به این کشورها باعث ضربه خوردن به صنایع داخلی آمریکا می گردد و از این پس تجار آمریکایی و هندی در مبادله مشترک از بعضی تسهیلات برخوردار نخواهند بود.

دولت ترامپ مدعی است تجارت هند نیم درصد افزایش یافته است و این باعث می گردد که ارائه تسهیلات به این کشور اثرات مخربی بر اقتصاد آمریکا داشته باشد.

این در حالی است که کارشناسان داخلی هند بر این باورند شاخص هایی مانند بهداشت، فقر، آموزش و اشتغال و... در هند پائین تر از آن است که بتواند خود را از لیست کشورهای در حال توسعه خارج کند.

رسانه های هندی نیز بر این باور هستند که اقدام دولت ترامپ می تواند ضربات سنگینی به اقتصاد هند وارد کند و روابط این کشور با آمریکا تخریب خواهد نمود.

دولت ترامپ علاوه بر هند نام چین و کره جنوبی را نیز از لیست کشورهای در حال توسعه حذف نموده و این باعث می گردد تا سازمان تجارت جهانی یارانه خود به این کشورها را قطع کند.

از زمان روی کار آمدن ترامپ دولت آمریکا ابتدا نام هند را از لیست کشورهای تجارت ترجیحی خود حذف نموده و علت آن را ممانعت هند از دسترسی آمریکا به بازار این کشور اعلام نموده است.

این در حالی است که دولت دهلی نو امیدوار است همزمان با سفر ترامپ به هند بعضی از مسائل مالی موجود حل گردد.

قرار است ترامپ 25 فوریه (10روز دیگر) به هند سفر کند و با مقامات این کشور از جمله نارندرا مودی نخست وزیر هند دیدار کند.

.

مجله شرقیا

مجله شرقیا | مجله آموزشی و اطلاع رسانی تحصیلی
منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 21921

به "سنای آمریکا تسهیلات ویژه کشورهای در حال توسعه را برای هند حذف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنای آمریکا تسهیلات ویژه کشورهای در حال توسعه را برای هند حذف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید