سوریه، درهم کوبیدن داعش در دل صحرا

به گزارش مجله یک کامپیوتر، ادامه عملیات ارتش سوریه در دل صحرا علیه داعش، تداوم اقدامات سرکوبگرانه شبه نظامیان وابسته به آمریکا در حسکه و حملات تروریست ها به مواضع نیروهای دمشق در ادلب و پاسخ کوبنده ارتش سوریه به آنها از مهمترین اخبار سوریه است.

سوریه، درهم کوبیدن داعش در دل صحرا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، ارتش سوریه به پیشروی در دل صحرا علیه تروریستها ادامه می دهد.

منابع سوری اظهار داشتند: ارتش سوریه در صحرای سوریه به عملیات بازمانده های داعشی طبق برنامه ادامه می دهد وبه پیشروی در همه محورها ادامه می دهد.

این همزمان با حملات هوایی به مواضع داعش در دل صحراست که تلفات و خسارات سنگینی به تروریست ها وارد کرده است.

منابع سوری به 130 حمله هوایی جنگنده های روسی به مواضع داعش در صحرای سوریه اشاره کردند.

تحرکات تروریست ها در ادلب و واکنش ارتش سوریه

در منطقه کاهش تنش میان حماه و ادلب هم یک منبع نظامی سوری از آتش سنگین ارتش سوریه علیه مواضع تروریست ها در محور العنکاوی خبر دادند که به هلاکت شمار زیادی از تروریست های موسوم به اتاق عملیات الفتح المبین وابسته به آنکارا که روزانه آتش بس در منطقه کاهش تنش را نقض می کنند، منجر شده است.

همزمان تروریست ها حملات راکتی به مواضع ارتش سوریه در حومه جنوبی ادلب انجام دادند.

ارتش سوریه در واکنش به این حملات مواضع تروریست های جبهه النصره را حومه جنوبی ادلب و شرق ادلب زیر آتش گرفت.

منابع سوری از انفجار شدیدی که دانشکده نظامی وابسته به شبه نظامیان الحمزات را در شهر الباب در شمال سوریه هدف قرار دادند و اظهار داشتند که این انفجار ساعاتی پس از بازدید سرتیپ فراری سلیم ادریس وابسته به مخالفان سوری از تروریست ها در این منطقه رخ داده است.

ادامه اقدامات سرکوبگرانه شبه نظامیان آمریکایی در حسکه

منابع سوری از حمله شبه نظامیان قسد به محله ای در شهر حسکه و ربودن جوانان و بردن آنها به مراکز نظامی خبر دادند و اظهار داشتند: شبه نظامیان به دنبال تجمع ساکنان به منظور مخالفت با بردن این جوانان اقدام به تیراندازی کردند.

از سوی دیگر در ادامه سیاست های خود مبتنی بر سرقت ثروت های سوریه به ویژه گندم و نفت،نیرو های اشغالگر آمریکا مجددا گندم ذخیره شده در سیلوهای تل علو در حومه شرقی حسکه را به غارت بردند.

منابع محلی به خبرگزاری سانا گفتند: نیرو های اشغالگر آمریکا 20 کامیون گندم از سیلوهای روستای تل علو در دورترین نقاط حومه شرقی حسکه را سرقت کردند و از طریق گذرگاه غیر قانونی در الولید به سمت عراق منتقل کردند.

بلایی که جنگ تروریستی آمریکا و متحدان غربی و منطقه ای آن بر سرمردم سوریه آورد

تحقیقات جدید صلیب سرخ بین المللی صدمات و فشارهای روحی را آشکار کرده است که جوانان سوریه در جریان 10 سال جنگ داخلی این کشور متحمل شده اند.

این تحقیق بر روی حدود 14 هزار نفر از جوانان بین 18 تا 25 سال اجرا شده است، چه آنها که در سوریه اند و چه آنها که در لبنان و آلمان در تبعید به سر می برند.

تقریبا نیمی از این افراد یکی از دوستان یا اعضای نزدیک خانواده خود را از دست داده اند.

فابریزیو کاربونی از مدیران منطقه ای صلیب سرخ اظهار داشت: یکی از مسائل تکان دهنده تحقیق این بود که ما فهمیدیم از هر شش سوری، والدین یک نفر یا کشته شدند یا زخمی. همچنین نیمی از سوری ها یکی از اعضای خانواده یا دوستانش را از دست داده است. بازسازی کشور به دوش آنهاست و این بسیار ناعادلانه است.

همزمان حسام الدین آلا، کننده دایم سوریه در دفتر سازمان ملل و دیگر سازمان های بین المللی در ژنو ، تاکید کرد که سوریه طی سال های گذشته در معرض یک حمله تروریستی که هدف آن لطمه زدن به وحدت و سلامت ارضی آن بود، قرار گرفت.

وی افزود: سوریه همچنین با محاصره اقتصادی و اشغالگری که منابع طبیعی آن را به یغما برد، روبرو شد.

کننده دایم سوریه در سازمان ملل متحد ضمن تاکید بر لزوم رفع اقدامات اجباری اعمال شده علیه ملت سوریه که با حقوق بشر مغایرت دارد و مانع فعالیت سازمان های بین المللی بشردوستانه می شوند، تاکید کرد.

حسام الدین آلا طی سخنرانی خود در آنچه به اصطلاح (گفتگوی تعاملی با کمیسیون تحقیق درباره سوریه) که در دستور کار چهل و ششمین جلسه شورای حقوق بشر قرار گرفته است، گفت: کمیته و گزارش های آن نتوانستند هیچ نتیجه ای قابل اعتمادی را به دست بیاورد چون در پرداخت به چالش های پیش روی سوریه و علل واقعی رنج ملت سوریه ناکام ماند.

وی افزود: سوریه طی سال های گذشته در معرض یک حمله تروریستی که هدف آن لطمه زدن به وحدت و سلامت ارضی آن بود، قرار گرفت، سوریه نیز با محاصره اقتصادی و اشغالگری که منابع طبیعی آن را به یغما برد، روبرو شد.

کننده دایم سوریه در سازمان ملل متحد ادامه داد: در مناطق شمال شرقی سوریه، نیروهای اشغالگر آمریکا و شبه نظامیان مورد حمایت آنان همچنان به سرقت نفت و گندم و قاچاق آنها به خارج از طریق گذرگاه های غیرقانونی ادامه می دهند و شبه نظامیان جدایی طلب نیز مرتکب نقض های سازمان یافته حقوق بشر می شوند و معترضانی را که خواستار بازگشت نهادهای دولتی هستند سرکوب و از فعالیت سازمان های بشردوستانه جلوگیری می کنند.

سفیر حسام الدین آلا گفت: گروه تروریستی جبهه النصره مورد حمایت رژیم ترکیه مرتکب نقض های گسترده حقوق بشر در ادلب می شود و از رسیدن اهالی به گذرگاه بشردوستانه گشوده شده توسط دولت سوریه جلوگیری و همچنان از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کند.

حمله به سوریه از سوی کشورهای معلوم الحال

رانیا الرفاعی رئیس هیات سوریه در سازمان منع سلاح های شیمیایی تاکید کرد که سوریه با حمله برخی از کشورهای معلوم الحال روبرو است که هدف آن اجرای دیکته های خصمانه ای است.

الرفاعی در بیانیه ای در 96 مین نشست شورای اجرایی سازمان منع سلاح های شیمیایی گفت: علی رغم شرایط سخت ناشی از اقدامات یک جانبه اجباری و شیوع بیماری همه گیر کووید 19 ، سوریه شماری از تیم های این سازمان را استقبال و با آنها همکاری کرد و تسهیلات ممکن را برای موفقیت مأموریت های این تیم ها در چارچوب تعهدات خود بر اساس کنوانسیون ارائه داده است.

وی تاکید کرد که سوریه استفاده از سلاح های شیمیایی در هر مکانی را رد و محکوم می کند.

واکنش معاون وزیر خارجه سوریه به مواضع خصمانه اتحادیه اروپا علیه دمشق

ایمن سوسان، معاون وزیر امور خارجه سوریه در واکنش به موضعگیری جدید ضدسوری اتحادیه اروپا گفت: همچنانکه استعمار از سوریه رفت و هرگز برنخواهد گشت اتحادیه اروپا نیز از سوریه رفت و سیاست اتحادیه اروپا و داعش دو روی یک سکه هستند.

وی اظهار داشت: هراز گاهی برخی مقامات اروپایی ظاهر می شوند و سخنانی درباره نقش اتحادیه اروپا و شروط اساسی اش در ارتباط با بازسازی و روابط با سوریه مطرح می کنند. با توجه به تکرار این سخنان که این عده از مقامات اروپایی بر اساس توهمات یا رؤیاهایشان مطرح می کنند و به روشنی نشان دهنده نبود درک و فهم آنان از رویداد های سوریه و منطقه است؛ وزارت امور خارجه مایل است مواردی را روشن کند.

معاون وزیر خارجه سوریه بیان نمود: سوریه معتقد است نهاد اتحادیه اروپا با سیاست های دیکته شده خود به دنبال ادامه استعمار البته به شیوه ای نوین و جدید است. این نگاه سوریه به اتحادیه اروپا هرگز بر مبنای سیاسی یا ایدئولوژیکی یا از روی انفعال نیست بلکه ناشی از تجارب حقیقی است که سوریه با اتحادیه اروپا پیش از جنگ و در طول جنگ تروریستی داشته است و این جنگ تروریستی نیز ثابت کننده این نگاه بود.

وی تاکید کرد: آنچه اتحادیه اروپا به سوریه ارائه کرده است هیچ گاه بخشش نبوده بلکه وام هایی است که از پول مردم سوریه بازپرداخت می شود.

سوسان بیان نمود: سوریه ده ها سال قبل از جنگ با نهاد اتحادیه اروپا برای ساختن و سرمایه گذاری در زیرساخت ها یا تأسیسات در بخش های متعدد مانند برق و نفت و گاز و خرید تجهیزات متعدد پزشکی و بهداشتی و خدماتی و ... توافق کرد که الان همه آن ها به سبب محاصره تحمیلی این اتحادیه به سوریه و تحریم های تحمیلی اش متوقف شده و همین به افت شدید در خدمات ذکر شده در بالا منجر شده است که بر شهفرایندان سوری تأثیر گذاشته و به افزایش مرگ و میر ها در کشور انجامیده است.

معاون وزیر خارجه سوریه گفت: اگر سوریه به ده ها سال پیش باز می گشت و همین تجهیزات را از منابع دیگری می خرید وضع ملت سوریه به مراتب صد ها بار بهتر بود، زیرا هر طرف دیگری با ملت سوریه به صورت اخلاقی و انسانی رفتار می کرد و به قرارداد ها و تعهداتش احترام می گذاشت و به ارائه تعهداتش به این کشور بر اساس قرارداد هایی که امضا کرده است، ادامه می داد.

وی گفت: علاوه بر آنچه گفته شد روابط قدیمی که به ظاهر خوب به نظر می رسد، نتوانسته است از منافع سیاسی سوریه به خصوص در مسئله استرداد اراضی اشغالی سوریه گرفته تا همکاری های دو جانبه؛ هیچ فایده ای برای این کشور داشته باشد. این همکاری ها شامل تأمین هرگونه تجهیزات یا مواد یا هرگونه تقاضای خریدی است که سوریه ارائه بدهد البته به شرط آنکه دولت آمریکا موافقت کند و بزرگترین برهان نیز برای آن ناتوانی نهاد اتحادیه اروپا در خرید هواپیما برای سوریه است در صورتی که این هواپیما ها ساخت اروپاست.

سوسان بیان نمود: همه آنچه گفته شد باعث می شود بپرسیم اگر اتحادیه اروپا حتی در شرایط طبیعی در تعاملش با سوریه به رویکرد منفی نزدیکتر است و اگر تعاملش هم اکنون با سوریه، آمیخته ای از محاصره و حمایت از تروریسم و اطاعت کامل از تصمیمات آمریکاست؛ بنابراین مقامات اتحادیه اروپا با چه چیزی ما را در سوریه امیدوار می کنند؟

وی گفت: ما به این مقامات تأکید می کنیم به خوبی عبرت گرفته ایم و به محض آنکه این نهاد به فکر بازگشت به سوریه بیفتد به معنای آن است که ما به دست خودمان مین هایی کار گذاری می کنیم که هر لحظه امکان دارد در قلب سوریه منفجر شود.

سوسان بیان نمود: سوریه با وجود خطرناک بودن کاری که نهاد اتحادیه اروپا انجام می دهد، اما تأکید می کند بین آنچه این نهاد انجام می دهد و بین آنچه برخی کشور های عضو آن انجام می دهند تفاوت قائل است.

وی افزود: شمار زیادی از کشور های اروپایی در قبال آنچه در سوریه رخ می دهد مواضع واقعگرایانه ای اتخاذ کرده اند و به تازگی کوشیده اند صدایشان را برای لغو محاصره سوریه بلند کنند، اما نهاد اتحادیه اروپا جلوی این کار را گرفته و موانعی را در راستا لغو محاصره گذاشته است و این نشانگر نقش تخریبی این نهاد است.

معاون وزیر خارجه سوریه بیان نمود: بنابراین به خاطر اهتمام به وقت گرانبهای مقامات اتحادیه اروپا! و خلاصه کردن تلاش های بزرگ آنان! به این نهاد تأکید می کنیم این نهاد از سوریه کوچ کرد همچنانکه استعمار از این کشور کوچ کرد و دیگر تحت هیچ عنوانی هرگز باز نخواهد گشت. نه فرایند سیاسی آن را راضی می کند نه انتخابات رؤیا های آنان را محقق می کند، زیرا کسی که از در بیرون رانده شده است اجازه نخواهیم داد از پنجره بازشود و اگر قرار باشد شرط و شروطی گذاشته شود این سوریه است که باید شرط و شروط بگذارد و این شرط الزام آور برای همه طرف ها آن است که باید فقط از طریق دروازه حاکمیت و منافع سوریه بازگردند.

وی تاکید کرد: در پایان امیدواریم مقامات اروپایی وقتشان را صرف تدوین بیانیه هایی که فقط دربرگیرنده توهمات و رؤیاهایشان است، نکنند و از نظر سوریه سیاست اتحادیه اروپا و سیاست داعش دو روی یک سکه است و آن سکه نیز سکه آمریکاست.

گروه ساختمانی ابان

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 53750

به "سوریه، درهم کوبیدن داعش در دل صحرا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوریه، درهم کوبیدن داعش در دل صحرا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید