صدور مجوز چند دارو برای درمان کرونا در پاکستان

به گزارش مجله یک کامپیوتر، اداره تنظیم مقررات دارویی پاکستان مجوز استفاده از چند دارو برای درمان احتمالی بیماران کرونایی در این کشور را صادر کرد.

صدور مجوز چند دارو برای درمان کرونا در پاکستان

رسانه های پاکستانی روز شنبه به نوعی پلاسمای خون موسوم به convalescent plasma اشاره کردند که از سوی اداره کنترل دارو این کشور برای درمان احتمالی مبتلایان به ویروس کووید-19 فراوری خواهد شد.

عاصم رئوف مدیر اجرایی این نهاد پاکستانی به رسانه ها گفت: علاوه بر داروی اخذ شده از پلاسمای انسانی مجوز استفاده از کلروکین و هیدروکسی کلروکین نیز برای درمان بیماران کرونایی صادر شده است.

وی اضافه کرد: موافقت با استفاده از این داروها پس از تحقیقات پژوهشگران دانشگاه های علوم پزشکی در شهر کراچی حاصل شد و ایالت پنجاب پاکستان نیز مجاز به استفاده از این داروها برای درمان احتمالی بیماران شده است.

رسانه های پاکستانی پیشتر گزارش دادند، فراوری داروی کلروکین در این کشور به میزان 40 میلیون قرص رسیده و مواد اولیه کافی نیز برای فراوری این داروها در دسترس است.

اواخر فروردین ماه گذشته متخصصان دانشگاه علوم بهداشتی داو در شهر کراچی پاکستان مدعی شدند که با استخراج آنتی بادی ها از پلاسمای خون بیماران بهبود یافته از کرونا، پیروز به فراوری ایمونوگلوبولین وریدی شدند که در درمان مبتلایان به ویروس کووید-19 موثر است.

شمار بیماران کرونایی در شهرهای مختلف پاکستان از 18 هزار نفر فراتر رفته و تا به امروز 417 نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده و 4 هزار و 715 بیمار کرونایی نیز بهبود یافته اند. ،ایرنا

اخبار ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 10 تیر 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 30797

به "صدور مجوز چند دارو برای درمان کرونا در پاکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور مجوز چند دارو برای درمان کرونا در پاکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید