فعالیت 3کشتارگاه صنعتی درگیلان، 5870 تن فرآورده خام دامی صادر شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، سهراب عاقبتی پیش ازظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به بعضی دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه دامپزشکی استان گیلان، اظهارکرد: اقدامات خوبی در این سال ها در حوزه دامپزشکی گیلان اجرا شده که می توان به اجرای طرح ساماندهی کشتارگاه ها اشاره نمود.

فعالیت 3کشتارگاه صنعتی درگیلان، 5870 تن فرآورده خام دامی صادر شد

عاقبتی در ادامه با بیان اینکه 37 کشتارگاه سنتی استان گیلان به منظور جلوگیری از آلودگی های دامی تعطیل شد، اضافه کرد: استان گیلان دارای 3 کشتارگاه صنعتی با ظرفیت کشتار 550 رأس دام سنگین و هزار و 850 رأس دام سبک را دارد.

مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت: در حال حاضر کشتارگاه ها صنعتی استان با 40 درصد ظرفیت خود فعالیت می نمایند.

وی با بیان اینکه صادرات و حضور در تجارت بین الملل یکی دیگر از فعالیت های دامپزشکی است، بیان نمود: از ابتدای سال جاری تاکنون 5 هزار و 870 تن انواع فرآورده های خام دامی به ارزش 450 میلیارد ریال از گیلان صادر شده است.

عاقبتی با تأکید براینکه رعایت ضوابط بهداشتی از مهم ترین مواردی است که در این بخش مورد توجه قرار گرفته و دامپزشکی با جدیت بر آن نظارت دارد، گفت: هدفمند شدن واکسیناسیون، استفاده از فناوری نوین در حوزه تشخیص بیماری، استفاده از سامانه اطلاعات جغرافیایی یا GIS یا سامانه رصد و پایش بیماری ها بخشی از اقداماتی است که درهمین راستا طی سال های گذشته اجرا شده است.

وی با اشاره به ورود پرندگان مهاجر به حوزه های آبگیر و تالابی استان گیلان، اظهارکرد: هرساله با آغاز فصل مهاجرت پایش و رصدهای مستمر از این زیستگاه ها اجرا شده تا در صورت وجود موارد مشکوک اقدامات در کوتاه ترین زمان انجام گردد.

مدیرکل دامپزشکی گیلان با بیان اینکه سال جاری تاکنون هیچ مورد مشکوکی مبنی بر ابتلا به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گزارش و مشاهده نشده است، تأکیدکرد: پایش ها به صورت مستمر انجام می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 خرداد 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 4081

به "فعالیت 3کشتارگاه صنعتی درگیلان، 5870 تن فرآورده خام دامی صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 3کشتارگاه صنعتی درگیلان، 5870 تن فرآورده خام دامی صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید